جمعه، ۱۰ فروردین، ۱۴۰۳ | Friday, 29 March , 2024

دعوت محققان به یک چالش رقابتی: نوآوری «توسعه فرآورده‌ها یا روش‌های نانوانکپسوله کردن مواد مغذی و دارویی با کاربرد آرایشی»

نسخه قابل پرینت
کد خبر:22104
دوشنبه، ۱۲ تیر، ۱۳۹۶ | 10:31

دعوت محققان به یک چالش رقابتی: نوآوری «توسعه فرآورده‌ها یا روش‌های نانوانکپسوله کردن مواد مغذی و دارویی با کاربرد آرایشی»

هفتمین چالش نوآوری نانو از سوی ستاد ویژه توسعه فناوری نانو با هدف توسعه راهکارهای حل مشکلات صنعتی و رفع نیازهای فناورانه کشور در حوزه محصولات آرایشی و بهداشتی برگزار می‌شود.

به گزارش دیده بان علم ایران چالش نوآوری «توسعه فرآورده‌ها یا روش‌های نانوانکپسوله کردن مواد مغذی و دارویی با کاربرد آرایشی» از سوی کارگروه صنعت و بازار ستاد ویژه توسعه فناوری نانو و با همکاری یکی از موسسات مالی با هدف یافتن راهکارهایی عملیاتی برای توسعه فرآورده‌ها و روش‌های نانوانکپسوله کردن مواد مغذی و دارویی با کاربرد آرایشی برگزار می‌شود.

امروزه مصرف‌کنندگان لوازم آرایشی در کشور ما و سایر کشورهای جهان نسبت به ظاهر و سلامتی خود توجه بیشتری نشان می‌دهند و به دنبال لوازم آرایشی کارآمدتری هستند. کشور ما نیز دومین مصرف‌کننده لوازم آرایشی در خاورمیانه و هفتمین مصرف‌کننده این محصولات در سطح جهان است.

بسیاری از لوازم آرایشی شخصی حاوی مواد فعال بیولوژیکی هستند که حفاظت از آنها در برابر عوامل محیطی مانند گرما، نور، رطوبت و اکسیژن همواره یکی از چالش‌های سازندگان لوازم و مواد آرایشی بوده است. از این‌رو حفاظت از مواد تشکیل‌دهنده فعال در طول فرایند آماده‌سازی، ذخیره‌سازی و استفاده از محصول نهایی آرایشی ضروری است.

بررسی‌ها نشان می‌دهد نانوانکپسوله‌ کردن یکی از راه‌حل‌های اساسی برای بهبود حفاظت، انتقال و تاثیرگذاری مواد فعال و روش مطمئنی برای رسیدن به هدف مورد نظر در داخل پوست است و در این راستا ستاد ویژه توسعه فناوری نانو به دنبال روش‌های عملیاتی برای توسعه «فرآورده‌ها و روش‌های نانوانکپسوله کردن مواد مغذی و دارویی با کاربرد آرایشی» است.

طبق اعلام دبیرخانه چالش‌های فناوری و نوآوری نانو، ثبت‌‏نام مرحله اول از ۱۰ تیرماه آغاز شده است و تا ۱۵ مردادماه ادامه دارند و متقاصیان می‌توانند در تاریخ مقرر طرح‌های مفهومی اولیه خود را به دبیرخانه چالش ارسال کنند.

طرح‌های دریافتی در کمیته داوران ارزیابی شده و در نهایت، شرکت‌کنندگان برتر (اعم از فرد یا گروه) به مرحله دوم راه خواهند یافت.

پذیرفته‌شدگان این مرحله ۳۰ میلیون ریال تسهیلات برای تولید نمونه‌ای آزمایشگاهی و تکمیل مستندات فنی و اقتصادی دریافت خواهند کرد. برنده نهایی این چالش جایزه نقدی ۱۰۰ میلیون ریالی به همراه تسهیلات تجاری‌سازی در صورت انعقاد قرارداد تجاری‌سازی با سرمایه‌گذار دریافت می‌کند. این قرارداد شامل تجاری‌سازی فرآورده تا مرحله تولید انبوه به‌ صورت مشترک خواهد بود.

مطالب مرتبط

سرپرست جدید ستاد ویژه توسعه فناوری نانو، جایگزین «سرکار» شد

کودهای نانویی عملکرد بهتری نسبت به کودهای معمولی دارند

امکان تبدیل آب شور کویر به آب شیرین با دستگاه تصفیه نانویی

انتشار «هفتمین استاندارد بین المللی نانوفناوری با مسوولیت ایران»

نظر دهید

* نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند

سرخط خبرها