جمعه، ۱۰ فروردین، ۱۴۰۳ | Friday, 29 March , 2024

نخستین اپلیکیشن سلول‌های بنیادی رونمایی می‌شود

نسخه قابل پرینت
کد خبر:22047
یکشنبه، ۱۱ تیر، ۱۳۹۶ | 14:42

نخستین اپلیکیشن سلول‌های بنیادی رونمایی می‌شود

نخستین اپلیکیشن سلول‌های بنیادی در راستای شبکه سازی فعالیت های محققین حوزه سلول های بنیادی، در دومین جشنواره ملی و کنگره بین‌المللی سلول‌های بنيادی و پزشکی بازساختی رونمایی می‌شود.

به گزارش دیده‌بان علم ایران ستاد توسعه علوم و فناوری‌های سلول‌های بنیادی  به‌منظور شبکه‌سازی فعالیت‌های پژوهشگران، دانشجویان و همچنین شرکت‌های فناور در حوزه سلول‌های بنیادی و ایجاد بستر مناسب جهت هم‌افزایی بیشتر میان پژوهشگران اقدام به طراحی و ساخت نخستین اپلیکیشن تخصصی در حوزه سلول‌های بنیادی کرده است تا زمینه توسعه فعالیت‌های تجاری و علمی در این بخش را فراهم آورد.
فلسفه وجودی این اپلیکیشن شبکه‌سازی فعالان حوزه سلول‌های بنیادی در کشور است. بسیاری از افراد فعال این حوزه از جمله محققین، دانشجویان، اساتید دانشگاه و شرکت‌های فناور در حوزه سلول‌های بنیادی هستند که از فعالیت‌های یکدیگر بی‌اطلاع‌ و هریک به‌طور جداگانه در حال فعالیت هستند.ازاین‌رو ستاد توسعه علوم و فناوری‌های سلول‌های بنیادی معاونت علمی، به‌منظور جمع‌آوری افراد فعال در حوزه سلول بنیادی و نزدیک سازی آن‌ها، نخستین اپلیکیشن سلول‌های بنیادی را با همکاری دانشگاه صنعتی شریف طراحی کرد.
فناوری سلول های بنیادی در کشور علمی تازه و رو به رشد محسوب می‌شود. فعالیت در بخش سلول‌های بنیادی شامل چندین رشته تخصصی و علمی همچون، مهندسی بافت، شیمی، رشته های متفاوت علوم پایه و زیستی است.
همین خصوصیت بین رشته ایی بودن حوزه سلول های بنیادی، ضرورت راه‌اندازی شبکه ایی منسجم را به منظور ارتباط میان متخصصین و فعالان این حوزه افزایش می‌دهد. به همین منظور ستاد سلول‌های بنیادی مدتی است که با حمایت از انواع رشته های مرتبط با این حوزه به عنوان سیاست گذار و راهبر در حال جهت‌دار کردن فعالیت‌های محققین این عرصه است.
اپلیکیشن سلول‌های بنیادی در حال حاضر بر روی موبایل و تبلت قابل‌دسترسی است و در آینده نزدیک این نسخه تحت ویندوز نیز به روز رسانی می‌شود.
از جمله قابلیت‌های این اپلیکشین می‌توان به این نکته اشاره کرد که کاربر به محض ورود به سامانه چه به صورت حقیقی و چه به صورت حقوقی میتواند پروفایلی را برای خود داشته باشد و با واردکردن مشخصات خود به ارتباط با دیگر اعضاء ثبت‌نام‌شده در سامانه بپردازد.
همچنین امکان چت کردن، ایجاد گروه تخصصی و بارگذاری پست های صوتی و تصویری، همچنین مقاله‌های مختلف علمی و ایجاد نظرسنجی از دیگر قابلیت‌های این نرم افزار است که میتوان به آن اشاره کرد.
این شبکه در حال حاضر آماده بهره برداری است و سازندگان امیدوارند با رونمایی آن در دومین جشنواره ملی و کنگره بین‌المللی علوم و فناوری‌های سلول‌های بنیادی و پزشکی عضو گیری بسیار فعالی میان متخصین حوزه سلول‌های بنیادی صورت گرفته و شبکه‌های سلول‌های بنیادی در فیلدهای مختلف علمی شکل بگیرد.
دومین جشنواره ملی و کنگره بین‌المللی علوم و فناوری‌های سلول‌های بنیادی و پزشکی بازساختی ۲۲ تا ۲۴ تیر ماه ۱۳۹۶ به همت ستاد توسعه علوم و فناوری‌های سلول‌های بنیادی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری در سالن اجلاس سران برگزار می‌شود.

انتهای پیام

مطالب مرتبط

ابداع روشی جدید برای درمان موثرتر آرتروز با تزریق سلول های بنیادی

مطالعه محققان ایرانی نشان داد: نقش احتمالی ژنهای کروموزوم Y در تکوین سلولهای پیش ساز عصبی

در پژوهشگاه رویان انجام شد: استخراج سلولهای بنیادی زایای مؤنث براساس قابلیت چسبندگی

سمپوزیوم ژنتیک و سلول‌های بنیادی با رویکرد ژن درمانی برگزار می‌شود

نظر دهید

* نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند

سرخط خبرها