جمعه، ۱۰ فروردین، ۱۴۰۳ | Friday, 29 March , 2024

امکان دسترسی لحظه‌ای به بانک نشریات علوم پزشکی فراهم شد

نسخه قابل پرینت
کد خبر:21312
یکشنبه، ۲۸ خرداد، ۱۳۹۶ | 13:03

امکان دسترسی لحظه‌ای به بانک نشریات علوم پزشکی فراهم شد

معاونت تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت اعلام کرد: بانک اطلاعات نشریات علوم پزشکی کشور شامل اطلاعات بیش از ۴۰۰ عنوان مجله علمی پژوهشی، قابل دسترسی و بازیابی لحظه ای شد.

به گزارش دیده‌بان علم ایران  معاونت تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی طی نامه ای به معاونت های تحقیقات و فناوری دانشگاههای علوم پزشکی این موضوع را اعلام کرده است.

این بانک اطلاعات با هدف ارائه کامل اطلاعات مجلات علمی پژوهشی مصوب وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی به نشانی http://journals.research.ac.ir پیاده سازی و اجرا شده است.

اطلاعات موجود بیش از ۴۰۰ عنوان مجله علمی پژوهشی شامل «عنوان، شاپا، موضوع، آدرس وب، آدرس ایمیل، آدرس پستی، نام سردبیر و مدیر مسئول مجله، تاریخ اعتبار و بانک های اطلاعاتی نمایه کننده مجله» در این بانک موجود بوده، ضمن آنکه اطلاعات نحوه انتشار به هنگام و یا تعداد شماره های تاخیردار هر مجله نیز در سامانه مذکور، بصورت خودکار، روزانه رصد، ثبت و ارائه می شود.

اطلاعات این سامانه علاوه بر این که قابل استفاده تمامی اعضای هیات علمی، دانشجویان، دستیاران، پژوهشگران و کارشناسان حوزه علوم پزشکی است، می تواند جهت انتخاب مجله مناسب توسط نویسندگان مقالات نیز مورد استفاده قرار بگیرد.

وضعیت نمایه مجلات در این سایت، برای همکاران مدیریت امور پژوهشی، علم سنجی، پاداش و تشویق مقالات و نیز کتابخانه ها در ارزیابی مجلات، قابل استفاده خواهد بود.

معاونت تحقیقات وزارت بهداشت اعلام کرده است اطلاعات این سامانه از  ۲۱ خردادماه ۹۶ ، مبنای سنجش و احراز اعتبار، رتبه و بانک اطلاعاتی نمایه کننده مجلات علوم پزشکی کشور خواهد بود.

انتهای پیام

مطالب مرتبط

نخستین همایش «همگرایی در علوم پزشکی: ضرورت ها و ملزومات» برگزار می شود

داوران برگزیده نشریات علمی انجمن فیزیک ایران معرفی شدند

مصادیق بازنگری شده «سرقت معنوی در مقالات پزشکی» به دانشگاه ها ابلاغ شد

رویدادی بی سابقه در تحقیقات پزشکی کشور: آغاز دوره نوین نظام اطلاعات با ۱۲ سامانه پرکاربرد

نظر دهید

* نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند

سرخط خبرها