پنج شنبه، ۹ فروردین، ۱۴۰۳ | Thursday, 28 March , 2024

حمایت از ۹۰ طرح فناورانه تصویب شد/اعطای پژوهانه ۱۰۰ میلیون‌تومانی به پژوهشگران جوان دانشگاه‌ها

نسخه قابل پرینت
کد خبر:21272
یکشنبه، ۲۸ خرداد، ۱۳۹۶ | 09:37

حمایت از ۹۰ طرح فناورانه تصویب شد/اعطای پژوهانه ۱۰۰ میلیون‌تومانی به پژوهشگران جوان دانشگاه‌ها

رییس صندوق حمایت از پژوهشگران و فناوران معاونت علمی و فناوری ریاست‌جمهوری گفت: در آخرین جلسه کمیته تخصصی صندوق ۹۰ طرح علمی و فناورانه برای حمایت تصویب شد که این طرح‌ها در حوزه‌های مختلفی همچون کشاورزی، مهندسی، علوم پایه، پزشکی و هنر هستند.

به گزارش دیده‌بان علم ایران، نصرت الله ضرغام  با اشاره به شکل گیری این صندوق از سال ۸۲ با هدف حمایت از پژوهشگران کشور اظهار کرد: با فعالیت های مختلف صندوق در حوزه علم و فناوری چندین میلیون شغل ایجاد می‌شود، همچنین تشکیل کارگروه تجاری سازی را آغاز کرده‌ایم تا از این طریق محصولات علمی و فناورانه به بازار عرضه شود.

 

وی ادامه داد: در حوزه دانش‌آموزی نیز اقدامالت بسیاری همچون کارگاه های خلاقانه برای دانش آموزان در راستای  پرورش استعدادهای نخبه ایجاد شده که خلاقیت و ثبت اختراع، برگزاری کارگاه های آموزشی، آموزش ایده پردازی و آشنایی دانش آموزان با کارآفرینی از محتویات این برنامه است.

 

ضرغام درباره استفاده از ظرفیت های خارج از کشور گفت: در این راستا نیز در صندوق فعالیت هایی همچون عضویت در شورای جهانی پژوهش، عضویت در یاسا و انجام پروژه های همکاری مشترک با بنیاد علم آلمان، چین، روسیه، ژاپن، اتریش و ایتالیا مد نظر قرار گرفت.

 

رییس صندوق حمایت از پژوهشگران و فناوران درباره کرسی های پژوهشی نیز عنوان کرد: تا کنون صندوق ۵۶ کرسی پژوهشی به پژوهشگران اعطا کرده تا در این کرسی ها موضوعات مورد نیاز کشور یا مرز دانش با حمایت صندوق بررسی و انجام شود. همچنین در سال گذشته ۱۲ کرسی پژوهشی در صندوق مصوب شد.

وی همچنین بیان کرد: در آخرین جلسه کمیته تخصصی صندوق ۹۰ طرح علمی و فناورانه برای حمایت تصویب شد که این طرح ها در حوزه های مختلفی همچون کشاورزی، مهندسی، علوم پایه، پزشکی و هنر هستند که ۵۳ مقاله در سطح کی یو وان، چاپ کتاب، ثبت اختراع، نمونه محصول و ارائه سند راهبردی برخی از دستاوردهای مد نظر صندوق برای حمایت ها است.

ضرغام با اشاره به حمایت از اساتید جوان و خلاق دانشگاه ها گفت: با حمایت صندوق به فارغ التحصیل های جوان که از دانشگاه های معتبر فارغ التحصیل شده اند و در دانشگاه های کشور مشغول فعالیت های علمی هستند تا ۱۰۰ میلیون تومان گرنت پژوهشی داده می شود.

 

مطالب مرتبط

فراخوان حمایت ویژه معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری از ایجاد استارتاپ و هسته‌ فناور

پاکستان، میزبان نمایشگاه محصولات دانش‌بنیان ایرانی

اعطای گرنت ۵۰ میلیون تومانی ستاد فناوری‌های فوتونیک به رساله های برگزیده

خوشامدگویی صندوق نوآوری و شکوفایی به ۵۰۰ شرکت دانش بنیان جدید

نظر دهید

* نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند

سرخط خبرها