پنج شنبه، ۹ فروردین، ۱۴۰۳ | Thursday, 28 March , 2024

تولید داخلی کوره‌های آزمایشگاهی پیشرفته در ابعاد صنعتی

نسخه قابل پرینت
کد خبر:21203
شنبه، ۲۷ خرداد، ۱۳۹۶ | 13:41

تولید داخلی کوره‌های آزمایشگاهی پیشرفته در ابعاد صنعتی

یکی از شرکت‌های فناور فعال در حوزه تولید تجهیزات آزمایشگاهی توانسته است با طراحی تولید کوره های آزمایشگاهی صنعتی پیشرفته بخشی از تجهیزات مرتبط با این حوزه را با استفاده از فناوری روز دنیا تامین کند.

به گزارش دیده بان علم ایران کوره‌های آزمایشگاهی به عنوان ابزارهایی کارآمد و ضروری در صنعت برای انتقال حرارت با ظرفیت بالا استفاده‌ها و کاربردهای فراوانی دارند. این کوره‌ها دمای یکنواخت را در سرتاسر تأمین و برای گرم کردن، پخت قالب، خشک کردن، پخت پلی آمید، استریل کردن و دیگر عملکردهای آزمایشگاه‌های صنعتی به کار می‌روند.


این نیاز ضروری صنعت و آزمایشگاه کشور را یکی از شرکت‌های فناور کشورمان با استفاده از فناوری روز دنیا برطرف کرده است.


به گفته‌ی ايمان مختاری طراحی و تولید کوره های آزمایشگاهی صنعتی پیشرفته  و تامین تجهیزات مرتبط با کوره با استفاده از فناوری روز دنیا است چراکه این کوره ها به عنوان  یکی از نیازهای صنعت به شمار رفته و طیف وسیعی از کاربردهای تحقیقاتی و صنعتی را دربرمی گیرد.


این فعال فناور، کورۀ آزمایشگاهی BEF را دستگاهی برای ذوب و پخت های آزمایشگاهی ازقبیل ذوب فلزات، ذوب شیشه و لعاب و ترکیبات سیلیسی  معرفی کرد و گفت: این کوره با بالاترین میزان راندمان از آجرهای سبک و همچنین نسوزها بهره برده است ودارای قابلیت‌هایی است که استفاده از آن را برای اپراتور آسان می‌کند.


میکروسوئیچ های ویژه ای که در بالا و پایین کوره نصب شده تا محدودۀ حرکت کوره را تعیین کند که به گفته مدیرعامل آذر کوره مجهز بودن به سوئیچ‌‌های تریستوری برای کنترل بدون سر و صدا و کنتاکتور تعبیه شده در سیستم بعنوان محافظ اضطراری از دیگر ویژگی‌های آن است.


این فعال فناور، سیستم کنترل در کوره با دمای ۱۲۵۰ درحه سانتیگراد از نوع دیجیتال تمام الکترونیک تک مرحله ای  و قابلیت برنامه ریزی  در کنار  کاربرد وسیع صنعت داشته از جمله تمامی ذوب های مورد نیاز  سرامیک،  شیشه، متالورژی و مواد  را از مهم‌ترین مزیت‌های این کوره ی تولید داخل عنوان کرد.

 

انتهای پیام

مطالب مرتبط

ساخت صفحات ابر آبگریز توسط محققان دانشگاهی

نظر دهید

* نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند

سرخط خبرها