جمعه، ۱۰ فروردین، ۱۴۰۳ | Friday, 29 March , 2024

اولین نشست «نظام جدید رتبه‌بندی دانشگاه‌های جهان» با حضور نمایندگان ایران برگزار شد

نسخه قابل پرینت
کد خبر:21147
شنبه، ۲۷ خرداد، ۱۳۹۶ | 10:35

اولین نشست «نظام جدید رتبه‌بندی دانشگاه‌های جهان» با حضور نمایندگان ایران برگزار شد

اولین نشست بین‌المللی کارشناسان نظام رتبه‌بندی دانشگاه‌های جهان در مسکو با حضور نمایندگان دانشگاه تهران در دانشگاه دولتی مسکو برگزار شد.

به گزارش دیده بان علم ایران پروفسور علی‌اکبر صبوری به عنوان نماینده دانشگاه تهران و دکتر سیدحسن زهرایی، مسئول دبیرخانه اتحادیه دانشگاه‌های ایران و روسیه در دانشگاه تهران، در اولین نشست بین‌المللی کارشناسان نظام رتبه‌بندی دانشگاه‌های جهان در مسکو شرکت کردند.

این نشست با حضور پروفسور سادونیچی، رئیس دانشگاه دولتی مسکو و مسئولان نهادهای رتبه‌بندی دانشگاه‌های جهان از جمله، IREG و همچنین نمایندگان و متخصصان دانشگاهی از کشورهای بلژیک، آمریکا، برزیل، انگلستان، آفریقای جنوبی، ایتالیا، ترکیه، چین، هندوستان، لهستان، روسیه و جمهوری اسلامی ایران افتتاح شد.

در نشست مذکور نمایندگان هر یک از کشورها به بیان نظرات خود درباره نظام رتبه‌بندی مسکو و تبیین شاخص‌های اصلی آن پرداختند.

حاضران در این نشست ابراز امیدواری کردند که اطلاعات مربوط به حداکثر ۲۵۰ دانشگاه جهان تا پاییز امسال از طریق پایگاه اسنادی پیش‌بینی شده برای این منظور منتشر شود.

در جریان برگزاری دومین اجلاس رؤسای دانشگاه‌های برتر ایران و روسیه در آبان ۱۳۹۵ در دانشگاه تهران پروفسور سادونیچی، رئیس دانشگاه دولتی مسکو و رئیس اتحادیه رؤسای دانشگاه‌های روسیه، پیشنهاد نظام رتبه‌بندی بین‌المللی جدید دانشگاه‌های جهان را مطرح کرد که مورد استقبال رؤسای دانشگاه‌های حاضر قرار گرفت و مقرر شد تا موضوع از طریق مسئولان دبیرخانه‌های اتحادیه دانشگاه‌های ایران و روسیه مستقر در دانشگاه تهران و دانشگاه دولتی مسکو پیگیری شود.

 انتهای پیام

مطالب مرتبط

«نشان عالی دانش» بر سینه ۱۲ چهره برجسته علمی کشور نشست

جلد دوم فلور مصور پارک ملی گلستان منتشر شد

محققان دانشگاه تهران نشان دادند: سرنوشت قطره‌های استنشاقی در مجاری تنفسی انسان

در دانشگاه تهران ساخته شد: دستگاه کیفیت‌سنجی و تشخیص سریع تقلب در روغن زیتون

نظر دهید

* نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند

سرخط خبرها