- دیده بان علم ایران – Iran Science Watch - https://didehbanelmiran.ir -

کسب جایزه ممتاز علمی ۲۰۱۷ دانشگاه سیدنی‌غربی توسط استاد ایرانی

جایزه ممتاز علمی ۲۰۱۷ دانشگاه سیدنی غربی، ویژه دانش‌آموختگان خارجی، به یک استاد ایرانی رسید.

به گزارش دیده‌‌بان علم ایران در مراسمی که از سوی رئیس دانشگاه سیدنی غربی و با حضور مسئولان دانشگاه و نماینده پارلمان کشور استرالیا برگزار شد، از دکتر منصور اسفندیاری بیات، عضو هیات علمی گروه کشاورزی دانشگاه آزاد اسلامی واحد فیروزآباد تجلیل و جایزه ممتاز علمی بین المللی سال ۲۰۱۷ این دانشگاه به وی تقدیم شد.

دکتر منصور اسفندیاری دارای مدرک کارشناسی ارشد مهندسی هیدرولیک (آب) از موسسه بین المللی IHE هلند و دکتری مهندسی هیدرولیک (آبیاری) دانشگاه سیدنی غربی استرالیا است.

وی عضو هیات علمی مرکز تحقیقات کشاورزی و منابع طبیعی استان فارس از سال ۱۳۷۱ تا سال ۱۳۸۸، بنیان‌گذار تسطیح لیزری اراضی زراعی در کشور، مدیر پروژه تحقیقاتی بین المللی توسعه پایدار اراضی حاشیه ای خشکSUMAMAD در منطقه گربایگان فسا (تامین اعتبار شده از سوی سازمان یونسکو و دانشگاه سازمان ملل) است.

از مهمترین طرح‌های وی می‌توان به طراحی شبکه آبیاری و زهکشی دشت بورا به وسعت ۵۰۰۰ هکتار در کشور کنیا، مطالعه فاز توجیهی پروژه آبیاری و زهکشی دشت بورا در کشور کنیا، طراحی سد انحرافی باچون در منطقه فراشبند، همکاری در طراحی سد انحرافی شش پیر و کانال آبرسان آن در سپیدان، همکاری در طراحی شبکه زهکشی دشت کربال، همکاری در طراحی شبکه پخش سیلاب گله دار شهرستان مٌهر و طراحی تعداد زیادی از کانال های آبیاری در استان فارس اشاره کرد.

اسفندیاری درباره کسب این موفقیت علمی اظهار کرد: «دانشگاه سیدنی غربی از سال ۲۰۱۶ میلادی اقدام به برگزاری جشنواره علمی برای دانش‌آموختگان خارجی کرده است. دانش آموختگان هرساله می‌توانند با ارسال طرح‌های پژوهشی-کاربردی شاخص و تاثیرگذار خود که در توسعه پایدار کشورهایشان نقش مهمی ایفا کرده به دفتر دانش آموختگان خارجی دانشگاه، در این جشنواره علمی بین المللی شرکت کنند.»

وی ادامه داد: «هر ساله پس از دریافت طرح‌های فوق و مستندات مربوط، دفتر دانش‌آموختگان دانشگاه با تشکیل یک کمیته علمی داوری اقدام به بررسی علمی طرح‌های دریافت شده می‌کند و از بین آنها ۳ نفر را به عنوان فینالیست جشنواره انتخاب می‌کنند و در مراسم رسمی با حضور رئیس دانشگاه از آنها تجلیل به عمل آمده و لوح قدردانی از سوی رئیس دانشگاه و با حضور رسانه‌ها به آنها اهدا می شود.»

اسفندیاری خاطرنشان کرد: «اینجانب به دلیل بنیان‌گذاری طرح ملی تسطیح لیزری اراضی زراعی در کشور که نقش به سزایی در توسعه بخش کشاورزی داشته است به عنوان یکی از فینالیست‌ها در سال ۲۰۱۷ انتخاب شدم و در مراسم رسمی در مورخه ۲۳ می ۲۰۱۷ از بنده تجلیل به عمل آمد و لوح قدردانی از سوی پروفسور پیتر شرگلد رئیس دانشگاه سیدنی به این جانب اهدا شد. کسب این افتخار بزرگ برای خودم و کشورم را مدیون الطاف الهی می‌دانم.»

انتهای پیام