- دیده بان علم ایران – Iran Science Watch - https://didehbanelmiran.ir -

۲۸ طرح علمی جدید زیر چتر صندوق حمایت از پژوهشگران رفتند

جلسات کارگروه‌های مختلف صندوق حمایت از پژوهشگران و فناوران معاونت علمی برگزار شد و حمایت از انجام ۲۸ طرح علمی و فناورانه به تصویب رسید.

به گزارش دیده بان علم ایران با توجه به اهمیت فراگیری کلیه علوم اعم از رشته‌ ای و بین‌رشته‌ای، گروه‌های پژوهشی موجود در صندوق با عنوان کارگروه‌های تخصصی تعریف شده‌اند که هر یک در حوزه مربوطه حمایت از پژوهشگران آن حوزه را انجام می دهد.در آخرین جلسات برخی از این کارگروه‌ها، حمایت از پژوهشگران به منظور انجام طرح های علمی و فناورانه به تصویب رسید.

در همین راستا کارگروه علوم و علوم زیستی از میان ۱۹ طرح داوری شده تعداد ۱۴ طرح را برای حمایت تصویت کرد. همچنین این کارگروه از ۱۹ طرح دریافتی جدید برای ۱۳ طرح داور تعیین کرد و بقیه در اولویت حمایت قرار نگرفتند.

کارگروه آلاینده‌های زیست محیطی نیز از ۱۳ طرح بررسی شده ۵ طرح را مورد برای حمایت تصویب کرد که از بین طرح های فوق یکی در کمیته علمی رد شد و از ۳ طرح دریافتی برای هر سه داور تعیین شد.

بر این اساس ۴ طرح بنیادی و کاربردی نیز توسط کارگروه تغییرات اقلیم تصویب شد. همچنین تعداد ۶ طرح دریافتی بررسی و برای ۵ طرح داور تعیین و یک طرح نیز به کارگروه کشاورزی ارجاع داده شد.

کارگروه میان گروهی نیز از بین ۵ طرح داوری شده ۴ طرح را تصویب کرد و از تعداد ۲۰ طرح دریافتی برای ۹ طرح داور تعیین و بقیه در اولویت حمایت قرار نگرفتند.

کارگروه ثبت اختراع نیز از میان ۲۳ طرح داوری شده یک طرح را برای ثبت اختراع بین المللی حمایت می کند همچنین این کارگروه از ۱۸ طرح بررسی شده برای ۱۶ طرح داور تعیین کرد.

انتهای پیام