پنج شنبه، ۶ اردیبهشت، ۱۴۰۳ | Thursday, 25 April , 2024

درمان قطعی آسم مقاوم با ترموپلاستی برای نخستین بار در کشور

نسخه قابل پرینت
کد خبر:20588
جمعه، ۱۹ خرداد، ۱۳۹۶ | 12:22

درمان قطعی آسم مقاوم با ترموپلاستی برای نخستین بار در کشور

درمان بیماران مبتلا به آسم مقاوم با انجام ترموپلاستی در بیمارستان مسیح دانشوری آغاز شد.

به گزارش دیده بان علم ایران، ترموپلاستی که از روندهای جدید درمان غیر دارویی آسم است برای نخستین بار در کشور توسط دکتر عاطفه عابدینی و دکتر اردا کیانی، فوق تخصصان ریه بیمارستان دکتر مسیح دانشوری بر روی یک بیمار مبتلا به آسم مقاوم انجام شد.

دکتر ولایتی، رئیس بیمارستان مسیح دانشوری با اعلام این مطلب گفت: شیوع آسم در ایران حدود ۸ تا ۱۰ درصد است که یک درصد آنان مبتلا به آسم مقاوم هستند و استفاده از درمان با ترکیبات کورتنی که شیوع دارد نیز عوارض جدی به دنبال دارد ضمن آن که درمان قطعی هم محسوب نمی شود. ترموپلاستی که شیوه ای جدید برای درمان قطعی این بیماری است برای اولین بار در بخش برونکوسکوپی بیمارستان دکتر مسیح دانشوری  بر روی یک بیمار مبتلا به آسم مورد استفاده قرار گرفت.

وی خاطرنشان کرد: تروموپلاستی با روش رادیوفرکونسی (Radiofrequency) و ایجاد گرما باعث از بین رفتن عضلات صاف اطراف برونش در افراد مبتلا به آسم می شود که این امر موجب گشاد شدن راه های هوایی و درمان بیماران می‌شود. در این روش به علت اینکه درمان از مجاری ریز هوایی آغاز می شود و عمل طولانی بوده و قابل انجام برای کل ریه نمی باشد، ریه به سه ناحیه تقسیم شده و در سه جلسه به فواصل سه هفته تحت درمان قرار می‌گیرد.

انتهای پیام

مطالب مرتبط

فهرست برندگان هجدهمین جشنواره ابوریحان

نظر دهید

* نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند

سرخط خبرها