پنج شنبه، ۹ فروردین، ۱۴۰۳ | Thursday, 28 March , 2024

اعطای اولین مجوز رسمی صادرات واکسن دامپزشکی به ایران از سوی سازمان بهداشت جهانی

نسخه قابل پرینت
کد خبر:20463
سه شنبه، ۱۶ خرداد، ۱۳۹۶ | 14:40

اعطای اولین مجوز رسمی صادرات واکسن دامپزشکی به ایران از سوی سازمان بهداشت جهانی

رئیس موسسه تحقیقات واکسن و سرم سازی رازی شعبه جنوب کشور (شیراز) با اشاره به اینکه این مرکز در سال جاری گواهی سازمان بهداشت جهانی را دریافت می‌کند، گفت: بر این اساس تنها تولیدکننده واکسن دامپزشکی در کشور خواهیم بود که مجوز صادرات را به صورت رسمی به دست آورده است.

به گزارش دیده‌بان علم ایران دکتر محمد جواد مهربان‌پور با اشاره به اینکه یکی از بارزترین نکات بخش تولید واکسن های طیور موسسه رازی شعبه شیراز نزدیک شدن به استانداردهای سازمان بهداشت جهانی است، اظهار کرد: این شعبه با اقدامات انجام شده موفق شد تاکنون حدود ۹۰ درصد مراحل اخذ مجوز GMP را طی کند.

وی ضمن ابراز امیدواری برای دریافت گواهی سازمان بهداشت جهانی در سال جاری، افزود:  بر این اساس تنها تولیدکننده واکسن دامپزشکی در کشور خواهیم بود که مجوز صادرات را به صورت رسمی به دست آورده است.

رئیس موسسه رازی شعبه شیراز خاطرنشان کرد: دروازه صادرات واکسن های دامپزشکی از بخش تولید واکسن های ویروسی موسسه رازی شعبه شیراز می گذرد چراکه علاوه بر ساختمان آن که بر اساس استانداردهای خاص ساخته شده، تجهیزات و امکانات مورد نیاز GMP از جمله آب WFI، PW، دستگاه تزریق اتوماتیک و دستگاه برداشت اتوماتیک در این شعبه وجود دارد.

وی با بیان اینکه واکسن تک گانه نیوکاسل، تک گانه آنفلوانزا و دوگانه نیوکاسل، آنفلوانزا از جمله واکسن های طیوری هستندکه در این شعبه تولید می شوند، گفت: در حال حاضر در این بخش سالانه ۱۰۰ میلیون

دز واکسن تک گانه نیوکاسل و آنفلوانزا تولید می شود.

دکتر مهربان پور اضافه کرد: موسسه رازی شعبه شیراز در سال جاری نیز تولید حدود ۵۰ میلیون دز واکسن دوگانه نیوکاسل و آنفلوانزا را در دستور کار خود دارد.

انتهای پیام

مطالب مرتبط

خطری بسیار جدی: فعالیت بدنی ۵۵ درصد ایرانی ها از سطح «حداقل» هم کمتر است!

انتقاد سازمان بهداشت جهانی از ارائه دوز سوم واکسن فایزر

۳۶ درصد جمعیت مبتلایان کووید- ۱۹ در ۱۸ شهر کشور، «بدون علامت» و در حال انتشار ویروس

دبیرکل سازمان جهانی بهداشت خود را قرنطینه کرد

نظر دهید

* نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند

سرخط خبرها