جمعه، ۱۰ فروردین، ۱۴۰۳ | Friday, 29 March , 2024

تولید آنتی‌بادی، مواد و کیت‌های تشخیصی نقص ایمنی و ایدز در کشور

نسخه قابل پرینت
کد خبر:20437
سه شنبه، ۱۶ خرداد، ۱۳۹۶ | 13:52

تولید آنتی‌بادی، مواد و کیت‌های تشخیصی نقص ایمنی و ایدز در کشور

یکی از شرکت‌های فناور کشورمان توانسته است آنتی‌بادی، مواد و کیت‌های آزمایشگاهی وآنتی‌بادی‌های مونوکلونال را که در حال حاضر از پرطرفدارترین کیت های تشخیصی و تحقیقاتی درخصوص نقص ایمنی و بیماری ایدز به شمار می‌رود، در کشورمان تولید کند.

به گزارش دیده بان علم ایران شرکت‌های دانش بنیانی که در حوزه سلول‌های بنیادی فعال هستند ، با بهره‌گیری از فناوری نو توانسته‌اند گام‌های بزرگی در عرصه ارتقای سلامت بردارند.


یکی از همین شرکت‌های توانسته است با استفاده از فناوری بومی به ارتقای صنعت آزمایشگاهی در حوزه سلول‌های بنیادی کمک کند.


به گفته مدیرعامل این شرکت فناور، تولید آنتی‌بادی، مواد و کیت‌های آزمایشگاهی با فناوری بالا و هم‌کیفیت تولیدات جهانی برای پژوهشگران رشته‌های زیست‌شناسی سلولی و مولکولی، علوم زیستی، ایمونولوژی و علوم آزمایشگاهی مهم‌ترین هدف این شرکت است.


حمید زرکش با بیان این‌که تولید مولکول‌های زیستی موسوم به آنتی‌بادی تولید اصلی و تخصصی این شرکت به شمار می‌رود، توضیح داد: تولید این مواد معمولا در خارج از کشور انجام می‌شود و تولید نوع خاصی از آن  به نام آنتی‌بادی‌های مونوکلونال که در حال حاضر از پرطرفدارترین مولکول هایی است که برای تشخیص و درمان بیماری‌
هایی همچون سرطان و ام اس استفاده می‌شوند، عمدتا در انحصار شرکت‌های بزرگ غربی است.


به گفته این فعال فناور، با دست یافتن به فناوری ساخت آنتی‌بادی‌ مونوکلونال، اکنون انواع گوناگونی از این آنتی‌بادی تولید و عرضه شده است و نخستین شرکت ایرانی تولیدکننده آنتی‌بادی مونوکلونال ضد CD4 انسانی در مقیاس تجاری به شمار می‌رود.


زرکش با بیان این‌که آنتی بادی مونوکلونال ضد CD4 یکی از پر مصرف ترین آنتی بادی ها به شمار می‌رودگفت: این آنتی‌بادی دارای مصارف تشخیصی و تحقیقاتی درخصوص نقص ایمنی و بیماری ایدز است.


وی با اشاره به تولید تجهیزات آزمایشگاهی برای مراکز تحقیقاتی و پژوهشی کشور گفت: این شرکت همچنین در زمینه انجام و مشاوره پروژه‌های تحقیقاتی با سایر محققان و مؤسسات تحقیقاتی همکاری می‌کند.


مدیرعامل این شرکت داخلی با اشاره به تولید کیت ها و مواد تحقیقاتی مرتبط با تکنیک های فلوسیتومتری، وسترن بلاتینگ، کشت سلولی و غیره علاوه بر آنتی بادی گفت: هم‌اکنون ۱۵ نفر از فارغ‌التحصیلان کارشناسی ارشد و دکترا به‌صورت نیمه‌وقت و ۵ نفر از فارغ‌التحصیلان کارشناسی ارشد و دکترا در رشته زیست‌شناسی به‌صورت تمام‌وقت در این شرکت مشغول به فعالیت هستند.


این فعال فناور به اهمیت بالای شرکت‌های دانش‌بنیان در ایران و جهان اشاره کرده و گفت: فارغ‌التحصیلان و نخبگان در این کسب‌وکارها دانش خود را اجرایی کرده و به آن ارزش‌افزوده می‌دهند از جمله مؤسسات زیادی در اصفهان مشغول به فعالیت هستند که خوشبختانه توانسته‌اند میان صنعت و نخبگان علوم مختلف پیوند ایجاد کنند.

 

انتهای پیام

مطالب مرتبط

ابداع روشی جدید برای درمان موثرتر آرتروز با تزریق سلول های بنیادی

مطالعه محققان ایرانی نشان داد: نقش احتمالی ژنهای کروموزوم Y در تکوین سلولهای پیش ساز عصبی

در پژوهشگاه رویان انجام شد: استخراج سلولهای بنیادی زایای مؤنث براساس قابلیت چسبندگی

یک واکسن ایدز امیدوار کننده ساخته شد

نظر دهید

* نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند

سرخط خبرها