- دیده بان علم ایران – Iran Science Watch - https://didehbanelmiran.ir -

«زمرد افتخار STEM» سال ۲۰۱۷ به دو استاد ایرانی رسید

«زمرد افتخار نوآوری‌های STEM 2017 » به دکتر فرین کمانگر، استاد و رییس دپارتمان تحلیل بهداشت عمومی دانشگاه ایالتی مورگان و دکتر الهام فینی، استاد مهندسی عمران دانشگاه کارولینای شمالی اعطا شد.
به گزارش خبرنگار دیده‌بان علم ایران، جایزه (STEM (science, technology, engineering, and mathematics هر ساله در حاشیه کنفرانسی که به همین نام در آمریکا برگزار می‌شود ،‌ اعطا می‌شود و این جایزه امسال به ۱۱ استاد نوآور از دانشگاه های مختلف آمریکا تعلق گرفت.

هدف کنفرانس BEYA STEM این است که هر ساله متخصصان و دانشجویان را از گستره متنوعی از حوزه های علوم ،فناوری، مهندسی و ریاضیات گرد هم آورد تا طی سه روز به تبادل تجربیات و اطلاعات بپردازند.

دکتر فرین کمانگر یکی از دو برنده ایرانی جایزه STEM 2017  نفر اول کنکور سراسری سال ۱۳۶۶ است که در دانشکده پزشکی دانشگاه علوم پزشکی تهران تحصیل کرده و در سال ۱۳۷۵ در رشته پزشکی فارغ التحصیل شده است. کمانگر در سال ۱۳۷۷ تحصیلات MPH خود را آغاز کرده و در سال ۱۳۷۹ فارغ التحصیل شده است. سپس از سال ۲۰۰۰ تحصیلات خود را به طور همزمان در دو رشته ی اپیدمیولوژی و آمار زیستی در دانشگاه Johns Hopkins آمریکا آغاز کرده و در سال ۲۰۰۵ موفق به کسب درجه MHS در رشته آمار و PhD در رشته اپیدمیولوژی شده است.

وی در حال حاضر استاد و رییس دپارتمان تحلیل بهداشت عمومی دانشگاه ایالتی مورگان در بالتیمور، محقق مرکز تحقیقات بیماری های گوارشی دانشگاه علوم پزشکی تهران و بخش اپیدمیولوژی و ژنتیک سرطان موسسه ملی سرطان آمریکا و عضو هیات علمی مدرسه بهداشت عمومی بلومبرگ دانشگاه جان هاپکینز است. کمانگر در تالیف بیش از ۱۴۰ مقاله شرکت داشته و به عنوان Reviewer با بیش از ۵۰ مجله بنام همکاری دارد.

به گزارش دیده‌بان علم ایران دکتر الهام فینی هم که عضو هیات علمی دانشکده مهندسی عمران، معماری و محیط زیست دانشگاه کارولینای شمالی است، تحصیلات کارشناسی خود را در رشته مهندسی عمران در سال ۱۳۷۹ در دانشگاه صنعتی اصفهان و دوره کارشناسی ارشد را در سال ۸۲ در همان رشته در دانشگاه صنعتی شریف و دوره دکتری را سال ۱۳۷۸ در دانشگاه ایلینویز به پایان برده است.

وی دارای چندین اختراع در زمینه تولید چسبهای زیستی است که از جمله اختراعات و تحقیقات قابل توجه این محقق ایرانی، تولید چسب های زیستی از جلبک ها و فضولات حیوانی برای استفاده در آسفالت و ساخت و سازهاست.

انتهای پیام