شنبه، ۱ اردیبهشت، ۱۴۰۳ | Saturday, 20 April , 2024

آغاز معرفی اعضای هیات علمی به ۶۰ شرکت صنعتی ایران برای فرصت مطالعاتی

نسخه قابل پرینت
کد خبر:20261
شنبه، ۱۳ خرداد، ۱۳۹۶ | 11:59

آغاز معرفی اعضای هیات علمی به ۶۰ شرکت صنعتی ایران برای فرصت مطالعاتی

معاون پژوهش و فناوری وزیر علوم از اعلام آمادگی بیش از ۶۰ شرکت صنعتی برای پذیرش اعضای هیأت علمی دانشگاه‌ها جهت گذراندن دوره فرصت مطالعاتی صنعتی داخل کشور خبر داد.

به گزارش دیده‌بان علم ایران، دکتر وحید احمدی با اعلام این خبر اظهار کرد: دو سال پیش تفاهم نامه‌ای با وزارت صنعت، معدن و تجارت به منظور معرفی اعضای هیات علمی دانشگاهها و مراکز پژوهشی به مراکز صنعتی جهت گذراندن دوره‌های فرصت مطالعاتی صنعتی داخل کشور امضا شد بر اساس این تفاهم نامه تاکنون حدود ۲۰۰ نفر به مراکز نامبرده معرفی شده‌اند.

وی در ادامه افزود: طی نامه‌ای که اخیراً از سوی معاونت آموزش، پژوهش و فناوری وزارت صنعت به دست ما رسیده است بیش از ۶۰ مرکز صنعتی با ذکر مشخصات آمادگی خود را جهت پذیرش اعضای هیات علمی برای گذراندن دوره‌های فرصت مطالعاتی صنعتی داخل کشور اعلام داشته‌اند.

دکتر احمدی اظهار کرد: گذراندن دوره‌های فرصت مطالعاتی در مراکز صنعتی داخل کشور فرصت بسیار خوبی هم برای بخش صنعت و هم برای آموزش عالی کشور است زیرا سبب تبادل تجربیات و دانش و فناوری بین بخش دانشگاه و صنعت شده که تقویت مهارت اعضای هیات علمی و همچنین نفوذ دانش و فناوری در بخش صنعت را به همراه خواهد داشت.

معاون پژوهشی وزیر علوم در پایان گفت: نامه تقاضای مراکز صنعتی مورد اشاره به تمامی دانشگاه‌ها ارسال شده و از مسؤولان دانشگاه‌ها و مراکز پژوهشی خواسته شده ضمن اطلاع رسانی به اعضای هیات علمی، نسبت به معرفی استادان و محققان واجد شرایط اقدام کنند.

انتهای پیام

مطالب مرتبط

اعضای هیات علمی دستگاه‌های اجرایی در نامه به رئیس مجلس خواستار شدند: عدم تبعیض در اجرای مصوبه همسان‌سازی حقوق اعضای هیات علمی

دکتر رکنی زاده، استاد فیزیک دانشگاه: سخنان اخیر وزیر بهداشت، نشان روشنی از عدم شناخت بخش بزرگی از دولتمردان و حتی دانشگاهیان از مفهوم «نهاد علم» است

یکسان سازی حقوق اعضای هیات علمی وزارتخانه‌های علوم و بهداشت

تحصیل در تمام دانشگاه ها برای معلولان، رایگان شد

نظر دهید

* نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند

سرخط خبرها