- دیده بان علم ایران – Iran Science Watch - https://didehbanelmiran.ir -

فیزیکدان ایرانی، برنده جایزه معتبر «پیر ژیل دو ژن» شد

رامین گلستانیان، استاد و فیزیکدان ایرانی دانشگاه اکسفورد، برنده جایزه معتبر «پیر ژیل دو ژن» (Pierre-Gilles de Gennes) از ژورنال European Physical Journal E در زمینه ماده چگال نرم و بیوفیزیک شد.

به گزارش خبرنگار دیده‌بان علم ایران، گلستانیان به دلیل پژوهش های گسترده اش در زمینه میکرو شناگرها و اندرکنش های هیدرودینامیکی آن ها که باعث کشف های هیجان انگیز در زمینه ماده های فعال شده، این جایزه را کسب کرده است.

این جایزه که ششمین جایزه پیر ژیل دو ژن، برنده جایزه نوبل و بنیانگذار ژورنال EPJE است در دهمین کنفرانس مواد مایع که ۲۶ تا ۳۰ تیرماه در لوبلیانای اسلونی برگزار می شود به دکتر گلستانیان اهدا شود.

جایزه پیر ژیل دو ژن با حمایت ناشران ژورنال فیزیک اروپا (EPJ) شامل جامعه فیزیک ایتالیا (SIF) و انتشارات EDP Sciences و اشپرینگر اعطا می‌‌ شود.

رامین گلستانیان دکتری خود را از مرکز تحصیلات تکمیلی زنجان تحت نظر استاد خود مهران کاردار از MIT دریافت کرد. سپس دوره پسادکتری را در موسسه فیزیک نظری کاوالی در دانشگاه کالیفرنیا سانتا باربارا گذراند. پیش از آن که در سال ۲۰۱۰ به دانشگاه اکسفورد ملحق شود، استاد مرکز تحصیلات تکمیلی و دانشگاه شفیلد بود. به نوشته تارنمای انجمن فیزیک، موضوعات مورد علاقه پژوهشی رامین بسیار وسیع است و از فیزیک آماری سیستم های غیرتعادلی، ماده چگال نرم تا بیوفیزیک را در بر می گیرد.

گلستانیان که به دلیل پژوهش هایش درباره مواد فعال (active matters)، میکروشناگرها و کلوییدها مشهور است جایزه الوک (Holweck Medal) انجمن فیزیک فرانسه را نیز کسب کرده است.

انتهای پیام