پنج شنبه، ۶ اردیبهشت، ۱۴۰۳ | Thursday, 25 April , 2024

تولید ۲۳ میلیون دز واکسن های باکتریایی توسط محققان رازی

نسخه قابل پرینت
کد خبر:20058
سه شنبه، ۹ خرداد، ۱۳۹۶ | 11:24

تولید ۲۳ میلیون دز واکسن های باکتریایی توسط محققان رازی

معاون تولید مؤسسه تحقیقات واکسن و سرم سازی رازی شعبه شیراز گفت: با توجه به ظرفیت ها، تجهیزات و نیروهای مجرب این مؤسسه در سال جاری رشد قابل توجهی در تولید واکسن های انتروتوکسمی پیش بینی می کنیم.

به گزارش دیده بان علم ایران، دکتر علی شیرازی نژاد با بیان اینکه مؤسسه رازی شعبه شیراز یکی از مراکز عمده واکسن های باکتریایی و ویروسی در جنوب کشور محسوب می شود، اظهار کرد: این شعبه از مؤسسه رازی قادر است واکسن های مورد نیاز دامپزشکی در زمینه دام و طیور را تولید کرده و استان های همجوار را نیز از جهت پوشش این واکسن ها، تحت پوشش قرار دهد.

وی افزود: با توجه به ظرفیت بالقوه ای که این مؤسسه دارد در سال گذشته تولید واکسن های ویروسی نیوکاسل و آنفلوانزای طیور را شاهد بودیم که علاوه بر سقف تولیدات مشخص شده، استان های همجوار را نیز تحت پوشش خود قرار داد.

معاون تولید مؤسسه رازی شعبه شیراز با اشاره به تولید واکسن های باکتریایی انتروتوکسمی و آگلاکسی، خاطرنشان کرد: مؤسسه رازی شعبه شیراز تنها تولید کننده واکسن آگالاکسی در کشور محسوب می شود که نیاز کشور را با تولید این فرآورده برطرف می کند.

وی با بیان اینکه مؤسسه رازی شعبه شیراز در سال گذشته با تولید ۲۳ میلیون دز واکسن های باکتریایی، سهم عمده ای در تولید این واکسن ها در کشور داشت، گفت: با توجه به ظرفیت ها، تجهیزات و نیروهای مجرب این مؤسسه در سال جاری با رشد چشمگیری در تولید واکسن های انتروتوکسمی روبه رو بودیم.

شیرازی نژاد بیان کرد: در سال جاری علاوه بر تولید واکسن های تک‌گانه نیوکاسل و آنفلوانزا طیور، واکسن دوگانه نیوکاسل و آنفلوانزا را نیز تولید خواهیم کرد که علاوه بر پوشش منطقه ای، واکسن های مؤسسه رازی در رقابت با واکسن های خارجی می توانند ظرفیت بسیار خوبی از خود نشان دهند.

انتهای پیام

مطالب مرتبط

دکتر توسلی، استاد پیشکسوت مؤسسه واکسن و سرم‌سازی رازی درگذشت

نتایج اندازه‌گیری شدت امواج الکترومغناطیسی در نقاط مختلف تهران را آنلاین ببینید!

تست عملکرد حسگرهای فضایی در پژوهشگاه فضایی ایران میسر شد

رییس سازمان دامپزشکی کشور: دامپزشکی، خط اول تشخیص حملات زیستی است/طغیان آنفلوانزای طیور را امسال نخواهیم داشت

نظر دهید

* نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند

سرخط خبرها