جمعه، ۳۱ فروردین، ۱۴۰۳ | Friday, 19 April , 2024

شهر علمی مکاترونیک و فناوری اطلاعات ایران راه‌اندازی می‌شود

نسخه قابل پرینت
کد خبر:19884
یکشنبه، ۷ خرداد، ۱۳۹۶ | 12:20

شهر علمی مکاترونیک و فناوری اطلاعات ایران راه‌اندازی می‌شود

زمینه‌های مشترک همکاری بانک ملی و دانشگاه آزاد اسلامی در دیدار سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی با مدیرعامل و رئیس هیات مدیره بانک ملی بررسی شد.

به گزارش دیده بان علم ایران در ابتدا دکتر محمدرضا حسین‌زاده، مدیرعامل و رئیس هیات مدیره بانک ملی با تبریک به دکتر علی‌محمد نوریان، سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی، حضور او را در این دانشگاه، زمینه‌ساز تحولات مثبت برای نظام آموزش عالی کشور دانست.

در این دیدار که دکتر مرتضی احسانی، معاون اداری مالی دانشگاه و جمعی از مسئولان دانشگاه نیز حضور داشتند، مقرر شد دانشگاه آزاد اسلامی و بانک ملی در زمینه‌های مختلفی مانند اعطای تسهیلات برای اتمام پروژه‌های نیمه‌تمام عمرانی دانشگاه، تامین نقدینگی واحدها (به صورت اعتباری)، اعطای کارت اعتباری به دانشجویان، استادان و کارکنان و … در قالب تفاهم‌نامه‌ای با یکدیگر همکاری کنند.

همچنین مقرر شد بانک ملی در زمینه توسعه مراکز رشد، حمایت از طرح‌ها و شرکت‌های دانش‌بنیان، سرمایه‌گذاری‌های مشترک در زمینه صنعتی، بازرگانی، گردشگری،کشاورزی و دامپروری و بازارهای پولی و نظایر آن همکاری کند.

این نشست همچنین برای اجرای استراتژی‌های مدیریت جدید دانشگاه درباره شناسایی و جذب نخبگان، حمایت مادی و معنوی از آنان، تخصیص بورس تحصیلی به افراد شاخص علمی و فاقد تمکن مالی، توسعه مراکز تحقیقاتی و علمی نظیر راه‌اندازی و تاسیس سیلیکون ولی ایران به نام «شهر علمی مکاترونیک و تکنولوزی اطلاعات (ITM)» و آماده‌سازی زیرساخت‌ها و ابزارهای مورد نیاز برای فعالیت‌های علمی و پژوهشی و … برگزار و قرار شد در آینده نزدیک با انعقاد تفاهم‌نامه‌های مربوطه، این امور عملیاتی شود.

انتهای پیام

مطالب مرتبط

کاهش ساعات موظفی تدریس اعضای هیات علمی فناور دانشگاه آزاد

دانشگاه آزاد، مهلت دفاع از پایان‌نامه ها را تمدید کرد

پذیره‌نویسی “فراصندوق سرمایه‌گذاری” آغاز شد

آزمون جامع دکتری دانشگاه آزاد به آذرماه موکول شد

نظر دهید

* نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند

سرخط خبرها