جمعه، ۳۱ فروردین، ۱۴۰۳ | Friday, 19 April , 2024

ایده‌های کامپوزیت ایران در برابر سرمایه‌گذاران به صف می‌شوند

نسخه قابل پرینت
کد خبر:19759
شنبه، ۶ خرداد، ۱۳۹۶ | 15:22

ایده‌های کامپوزیت ایران در برابر سرمایه‌گذاران به صف می‌شوند

نخستین دوره جشنواره کسب و کار کامپوزیت ایران با هدف ارتباط بین ایده پردازان و سرمایه گذاران این حوزه برگزار می‌شود.

به گزارش دیده‌بان علم  ابراهیم اکبرزاده دبیر اجرایی این جشنواره درباره برگزاری آن اظهار کرد:  امسال نخستین دوره جشنواره کسب و کار کامپوزیت ایران توسط پژوهشگاه پليمر و پتروشيمی ايران و با حمایت ستاد توسعه مواد و ساخت پیشرفته معاونت علمی و انجمن کامپوزیت ایران برگزار می شود تا ایده پردازانی که در حوزه تخصصی کامپوزیت دارای ایده و خلاقیت هستند مورد حمایت قرار گیرند.


وی همچنین بیان کرد: عمدتا فناوران شناخت صحیحی از بازار ندارند و از سوی دیگر سرمایه گذاران دسترسی لازم به دانش و فن آوری مورد نیاز را ندارند، بنابراین برپایی جشنواره هایی که ارتباط رو در رو و تعاملی بین این دو را فراهم کند ضروری بنظر می رسد. در غیاب چنین بستری سرمایه گذاران درنهایت وابسته به بهره گیری از واحد های تحقیق و توسعه درون شرکتی که هزینه های بسیاری را بر آنها تحمیل می کند یا وابستگی به مراکز علمی خارج از کشور خواهند بود و در نقطه مقابل فناوران و محققین نیز موضوعات پژوهشی خود را صرفاً بر تولید علم یا انتشار مقالات علمی معطوف می دارند که هیچ بهره مادی و اقتصادی برای حیات علمی خود نمی برند و تنها به تولید خوراک علمی دیگر رقبای علمی در دیگر نقاط دنیا کمک می کنند.


اکبرزاده ادامه داد: افرادی که ایده ای با قابلیت تجاری سازی در این حوزه دارند ایده خود را به دبیرخانه جشنواره ارسال می کنند این ایده ها توسط هیات داروان جشنواره ارزیابی و بازبینی شده و در نهایت نتایج اعلام می شود در روز جشنواره نیز ایده پردازان برگزیده طرح خود را برای سرمایه گذاران حاضر معرفی می کنند.


وی با بیان اینکه در واقع ارتباط بین ایده پردازان و سرمایه گذاران هدف اصلی این جشنواره است گفت: تا این اقدام منجر به ایجاد استارت‌ آپی در این حوزه شود و از مقاله محوری به سمت تولید ثروت و اشتغال حرکت کنیم. همچنین کارگاه هایی نیز قبل از زمان جشنواره برگزار می شود تا افراد دارای ایده با چگونگی معرفی طرح برای سرمایه گذاران آشنا شوند و آموزش های لازم در این زمینه به آنها داده می شود.

مهلت ارسال طرح به جشنواره تا پایان خرداد ماه سال جاری و ۲۹ شهریور ماه نیز زمان برگزاری جشنواره است علاقه‌مندان برای کسب اطلاعات بیشتر به http://ISC96.ir مراجعه کنند.

انتهای پیام

 

مطالب مرتبط

ساخت الکترودهای کاراتر با فناوری نانو در دانشگاه صنعتی امیرکبیر

در مرکز تحقیقات فیزیک پلاسما دانشگاه آزاد محقق شد: اتصال بهتر کامپوزیت به دندان با پلاسماجت

در دانشگاه صنعتی اصفهان انجام شد: ساخت قطعات کامپوزیتی پیشرفته با استفاده از فناوری بریدینگ

افزایش وضوح تصاویر ام آر آی با دستاورد محققان دانشگاه صنعتی اصفهان

نظر دهید

* نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند

سرخط خبرها