پنج شنبه، ۹ فروردین، ۱۴۰۳ | Thursday, 28 March , 2024

سند توسعه فناوری بهینه‌سازی انرژی نهایی شد

نسخه قابل پرینت
کد خبر:19733
شنبه، ۶ خرداد، ۱۳۹۶ | 14:03

سند توسعه فناوری بهینه‌سازی انرژی نهایی شد

سند توسعه فناوری بهینه‌سازی انرژی به زودی نهایی شده و جهت تصویب به شورای عالی انقلاب فرهنگی ارسال می شود.

به گزارش دیده بان علم ایران، علی وطنی، معاون توسعه فناوری معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری از نهایی شدن سند توسعه فناوری بهینه‌سازی انرژی خبر داد و گفت: سعی می‌شود این سند در موعد مقرر به شورای عالی انقلاب فرهنگی ارسال شود.

وی در خصوص فعالیت های ستادهای پانزدهگانه معاونت علمی گفت: معاونت علمی ۱۵ ستاد فناوری‌های راهبردی در ستاد اجرایی نقشه جامع علمی کشور پیش‌بینی شده بود را ایجاد کرده و تعدادی از این ستادها در سند ملی توسعه فناوری مربوط در شورای عالی انقلاب فرهنگی به تصویب رسیده‌اند.
وی افزود: به منظور توسعه حمایت‌های معاونت علمی به همه استان‌ها، طرح‌های کلان استانی تعریف خواهد شد.

وطنی اظهار کرد: از طریق ستادهای فناوری تشکیل شده در معاونت علمی توانستیم اقدامات خوبی را برای توسعه فناوری در کل استان‌های کشور انجام دهیم؛ ولی با توجه به ظرفیت متفاوت استان‌ها در برخی از استان‌ها میزان حمایت‌های معاونت کمتر بوده است، از این رو طرحی را در این زمینه مطرح کردیم.
به گفته وی بر اساس این طرح حداقل ۹ استانی که کمترین حمایت را از معاونت دریافت کرده‌اند، برای اینکه بتوانند از مزایا، امکانات و تسهیلات معاونت برخوردار شوند، برای آن استان‌ها علاوه بر طرح‌هایی که ستادهای توسعه راهبردی تعریف و اجرا می‌کنند، مقرر شد که برای این استان‌ها ۹ طرح نیز تعریف کنیم.

معاون توسعه فناوری معاونت علمی همچنین از توسعه و بومی سازی فناوری زباله سوز با همکاری یکی از کشورهای اروپایی خبر داد.

به گفته وطنی، اسناد راهبردی ستادهای توسعه فناوری نانو، زیست فناوری و علوم شناختی از جمله اسنادی است که در گذشته در شورای عالی انقلاب فرهنگی مصوب شده بود و اخیرا سند توسعه ملی انرژی‌های تجدیدپذیر مصوب شد.

معاون توسعه فناوری معاونت علمی ادامه داد: در حال حاضر مراحل نهایی تصویب سند ملی توسعه فناوری‌های نرم و فرهنگی و هویت ساز به دبیرخانه شورای عالی انقلاب فرهنگی ارسال شده است که امیدواریم به زودی مصوب و ابلاغ شود.
به گفته وطنی، علاوه بر آن اسناد «توسعه فناوری آب، خشکسالی و فرسایش و محیط زیست» و «توسعه فناوری مواد و ساخت پیشرفته» در حال نهایی شدن است و در اولین نمایشگاه چاپگرهای سه‌بعدی رونمایی شد و به زودی به شورای عالی انقلاب فرهنگی نیز ارسال خواهد شد.

انتهای پیام

مطالب مرتبط

بیانیه اتحادیه انجمن‌های ایرانی علوم ریاضی در خصوص مصوبه کنکوری شورای‌ عالی انقلاب فرهنگی

سازمان سنجش، پیگیر حذف بومی‌گزینی و کاهش سهمیه‌های کنکور به چهار سهمیه

مرکز آمار مکلف به انتشار سالانه آمار اشتغال دانش آموختگان براساس رشته و مقطع تحصیلی شد

کبگانیان، قائم‌مقام و دبير ستاد علم و فناوری شورای‌عالی انقلاب فرهنگی شد

نظر دهید

* نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند

سرخط خبرها