شنبه، ۸ اردیبهشت، ۱۴۰۳ | Saturday, 27 April , 2024

شبکه محققان دانشگاه آزاد ایجاد می‌شود

نسخه قابل پرینت
کد خبر:19612
سه شنبه، ۲ خرداد، ۱۳۹۶ | 14:02

شبکه محققان دانشگاه آزاد ایجاد می‌شود

سرپرست معاونت پژوهش و فناوری دانشگاه آزاد گفت: با توسعه فعالیت های پژوهشی، باید پدیده مهاجرت معکوس نخبگان را رقم زده و انگیزه حضور پژوهشگران خارجی و ایرانیان مقیم خارج از کشور را فراهم سازیم.

به گزارش دیده‌بان علم ایران دکتر موسی خانی نایب رئیس جشنواره در ابتدای مراسم سالگرد تاسیس دانشگاه و پنجمین جشنواره فرهیختگان گفت: این جشنواره در مسیر تحقق آرمان های امام راحل، شهدا و برمبنای تحقق منویات مقام معظم رهبری و سیاست های رئیس و اعضای هیات موسس و هیات امنا برگزار شده است.

وی درخصوص اهداف برگزاری این جشنواره گفت: تکریم اندیشمندان و نخبگان عرصه علم و فناوری و همکاری علمی بین پژوهشگران، شناسایی و معرفی فناوران، نوآوران و مدیران برتر حوزه پژوهش و فناوری دانشگاه، ارتقای انگیزه مخترعان، مبتکران، نوآوران، فن آفرینان، طراحان کسب و کار و پژوهشگران دانشگاه و آشنایی با استعدادها و توانمندی های کشور از جمله اهداف برگزاری جشنواره فرهیختگان در دانشگاه آزاد اسلامی است.

موسی خانی با اشاره به بخش ها و محورهای پنجمین جشنواره فرهیختگان گفت: در این جشنواره به دو پژوهشگر نشان ویژه امام خمینی (ره) اهدا می شود. همچنین از ۷ کتاب برتر، ۷ مقاله برتر، ۲ مجله برتر، ۹ مجله که در سال گذشته مجوز ISI گرفته اند، ۶ پژوهشگر برتر در گروه های آموزشی، ۳ طرح پژوهشی برون دانشگاهی، یک مرکز تحقیقاتی، ۳ مرکز رشد، ۴ واحد فناور، ۴ محصول تجاری شده، ۴ پایان نامه کارشناسی ارشد و ۳ رساله دکترای منتخب و یک انجمن علمی ادبی و هنری تقدیر می شود.

معاون پژوهش و فناوری دانشگاه آزاد اسلامی افزود: در این جشنواره ۳ واحد دانشگاهی برتر، ۳ واحد دانشگاهی در تداوم برتری، یک آموزشکده سما، یک مدرسه، ۳ باشگاه پژوهشگران جوان، یک مجتمع آزمایشگاهی برتر، یک آزمایشگاه برتر، یک کارشناس برتر آزمایشگاه، ۳ کارآفرین برتر، یک طرح ساهای منتخب، ۲ واحد دانشگاهی برتر در کسب مقام مسابقات جهانی رباتیک ۲۰۱۶ آلمان، یک معاون پژوهش و فناوری برتر و ۳ اختراع برتر مورد تقدیر قرار خواهند گرفت.

موسی خانی گفت: یکی از نکات ویژه این جشنواره، انتخاب دو طرح شهدای مدافع حرم است که در حوزه سرآمدان علم مورد تقدیر قرار می گیرند.

سرپرست معاونت پژوهش و فناوری دانشگاه آزاد ضمن تقدیر از حمایت های دکتر نوریان سرپرست دانشگاه از پژوهشگران، گفت: حمایت از پژوهشگران یکی از دغدغه های اصلی سرپرست دانشگاه به شمار می رود، از این رو پیشنهاد دادند جوایز بهتری برای دوره بعدی جشنواره فرهیختگان در نظر گرفته شود.

موسی خانی با بیان اینکه شبکه محققان دانشگاه آزاد اسلامی طی دو ماه آینده راه اندازی می شود، درخصوص دیگر برنامه های در دست اجرای حوزه پژوهش و فناوری گفت: احداث پردیس های پارک علم و فناوری، توسعه شرکت های دانش بنیان و هسته های فن آور با تمرکز بر تجاری سازی و ورود شرکت ها به بازارهای تجاری در شرکت های دانش بنیان، اصلاح ساختار و کاهش فرآیند ها با تفویض اختیار به استان ها به منظور چابک سازی حوزه پژوهش وفناوری، ارائه اولویت های پژوهشی و تمرکز بر پژوهش های کاربردی، تعامل گسترده با صنایع مادر و کلیدی بزرگ و سازمان های بزرگ اداری و خدماتی، ارتقای جایگاه و منزلت پژوهشگران ، مخترعین و نخبگان و حمایت ویژه از برترین های حوزه پژوهش وفناوری، تمرکز بر توسعه فناوری، توسعه قطب ها ومراکز تحقیقاتی، تشکیل کنسرسیوم های تحقیقاتی پژوهشی و توسعه آزمایشگاه ها و زیر ساخت های پژوهشی و… از دیگر برنامه های این حوزه در آینده نزدیک خواهد بود.

انتهای پیام

مطالب مرتبط

تهران، میزبان شانزدهمین دوره مسابقات بین‌المللی ربوکاپ آزاد ایران

رقابت ۴۷۸ تیم در سیزدهمین دوره مسابقات ربوکاپ آزاد ایران/ رونمایی از ربات اطفای حریق ایرانی

ثبت اختراع عربستان در ۲۰۱۵، شش برابر ایران

دستیابی ایران به ۱۳ عنوان برتر جهان در ربوکاپ ۲۰۱۶

نظر دهید

* نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند

سرخط خبرها