جمعه، ۳۱ فروردین، ۱۴۰۳ | Friday, 19 April , 2024

ملاک‌های دور جدید رتبه‌بندی دانشگاه‌ها و مؤسسات پژوهشی کشور در ISC

نسخه قابل پرینت
کد خبر:19550
سه شنبه، ۲ خرداد، ۱۳۹۶ | 08:59

ملاک‌های دور جدید رتبه‌بندی دانشگاه‌ها و مؤسسات پژوهشی کشور در ISC

سرپرست پایگاه استنادی علوم جهان اسلام از آغاز فرایند ورود اطلاعات در سامانه رتبه‌بندی این پایگاه جهت رتبه‌بندی سال ۹۶- ۹۵ دانشگاه‌ها و موسسات پژوهشی کشور خبر داد.

به گزارش دیده‌بان علم ایران، دکتر محمدجواد دهقانی اعلام کرد: این رتبه‌بندی بر اساس ۲۶ شاخص در قالب ۵ معیار کلی پژوهش، آموزش، وجهه بین المللی، تسهیلات – امکانات و فعالیت های اجتماعی- اقتصادی و صنعتی مورد ارزیابی و رتبه بندی قرار می گیرند.
وی افزود: بدین ترتیب مراکز علمی کشور قادرند از طریق شاخص ها و معیارهای رتبه بندی ISC عملکرد خود را به صورت همه جانبه مورد سنجش قرار دهند و با آگاهی کامل از جایگاه و نقاط قوت و ضعف خویش مسیر رشد و اعتلای جایگاه خود را ترسیم کنند.
دهقانی ادامه داد: در این راستا نامه ای به کلیه روسای دانشگاه ها و موسسات پژوهشی کشور ارسال شد که ضمن اعلام آغاز دوره جدید رتبه بندی پایگاه استنادی علوم جهان اسلام، نام کاربری و کلمه عبور جهت تکمیل پرسشنامه الکترونیکی رتبه بندی ارائه شده است.
سرپرست پایگاه استنادی علوم جهان اسلام گفت: گروه رتبه بندی ISC در راستای تعالی اهداف آموزش عالی کشور بر آن است تا خدمات گسترده تری به دانشگاه ها و موسسات پژوهشی کشور ارائه کند و از همکاری دانشگاه ها و موسسات تحقیقاتی کشور در سطح وزارتخانه های علوم، تحقیقات و فناوری، وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی، سازمان مرکزی دانشگاه آزاد و دیگر نهادها در ادوار گذشته قدردانی می‌کند.
تکمیل اطلاعات و مستندات مورد نظر بر وبگاه گروه رتبه بندی به آدرس ur.isc.gov.ir حداکثر تا ۲۰ شهریور ماه امسال توسط رابطین دانشگاه امکانپذیر است.

نتایج رتبه بندی سال ۹۶-۱۳۹۵ در زمستان سال ۱۳۹۶ منتشر خواهد شد.

انتهای پیام

مطالب مرتبط
نظر دهید

* نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند

سرخط خبرها