- دیده بان علم ایران – Iran Science Watch - https://didehbanelmiran.ir -

طراحی مکانیسم تهیه انواع ترکیبات آلی در صنایع داروسازی توسط پژوهشگران کشور

محققان دانشگاه آزاد اسلامی موفق به بررسی مکانیسم جدیدی شده‌اند که به گفته آنها، در بسیاری از صنایع از قبیل صنایع داروسازی اهمیت فوق‌العاده‌ای دارد و می‌تواند ایده‌های نوینی برای طراحی واکنش‌های پر‌اهمیت فراهم کند.

به گزارش دیده‌بان علم ایران، علیرضا آریا‌فر، پژوهشگر دانشگاه آزاد اسلامی درباره کاربردهای مکانیسم بررسی شده در رساله دکتری خود گفت: «این پروژه به بررسی مکانیسم جدیدی برای تهیه انواع ترکیبات آلی که توسط کاتالیزور طلا تسریع می‌شود، می‌پردازد.»

او ادامه داد: «تهیه این گونه‌ها در بسیاری از صنایع از قبیل صنایع داروسازی اهمیت فوق‌العاده‌ای دارد. مکانیسم ارائه شده می‌تواند ایده‌های نوینی برای طراحی واکنش‌های پراهمیت فراهم کند.»

بر اساس خبری که وب‌سایت دانشگاه آزاد منتشر کرده است البته هیچ اشاره‌ای به جزئیان این مکانیسم نشده است و آریافر تنها به سابقه این مطالعه اشاره کرده و گفته است: این مقاله حاصل تحقیق امین حسین بگی، از دانشجویان کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران مرکزی است که در ادامه از سوی دو دانشجوی کارشناسی‌ارشد دیگر شامل حسین قاری و یوسف خالدی تکمیل شده است.

آریافر افزود: این پروژه در آذر سال ۹۲ آغاز و در مهر سال ۹۵ تکمیل و منتشر شد.

به گفته وی، این مقاله با همکاری برجسته ترین محققان دنیا، پروفسور برایان یتس از دانشگاه تاسمانیا (استرالیا) و پروفسور استفان هشمی از دانشگاه هایدربرگ (آلمان) به اتمام رسیده است.»

انتهای پیام