پنج شنبه، ۹ فروردین، ۱۴۰۳ | Thursday, 28 March , 2024

از سرگیری فعالیت انجمن ستاره‌شناسی اهواز پس از چهار سال وقفه

نسخه قابل پرینت
کد خبر:194
یکشنبه، ۱۹ اردیبهشت، ۱۳۹۵ | 19:18

از سرگیری فعالیت انجمن ستاره‌شناسی اهواز پس از چهار سال وقفه

۱-۳۱۱۱دبیر انجمن ستاره‌شناسی اهواز با اشاره به آغاز به‌ کار دوباره فعالیت‌های این انجمن پس از چهار سال وقفه، از برگزاری برنامه رصد گذر عطارد از مقابل خورشید فردا، ۲۰ اردیبهشت‌ ماه در دانشگاه پیام نور اهواز خبر داد.

خسرو جعفری‌زاده با اشاره به پدیده نجومی گذر سیاره عطارد از مقابل خورشید، اظهار کرد: این پدیده‌ای است که هر چند دهه یک‌بار اتفاق می‌افتد؛ سال ۲۰۱۲ نیز گذر سیاره زهره اتفاق افتاد.

وی افزود: گذر بعدی سیاره عطارد نیز سال ۲۰۱۹ میلادی خواهد بود این پدیده از حدود ساعت ۱۵:۴۰ فردا ۲۰ اردیبهشت‌ ماه آغاز شده، تا غروب خورشید ادامه خواهد داشت؛ البته این پدیده را با چشم غیرمسلح نمی‌توان مشاهده کرد و برای رصد به‌طور حتم به تلسکوپ فیلتردار نیاز خواهد بود.

دبیر انجمن ستاره‌شناسی اهواز گفت: در این راستا انجمن ستاره‌شناسی اهواز برنامه رصد این سیاره را از ساعت ۱۵ تا ۱۹ فردا، دوشنبه ۲۰ اردیبهشت‌ ماه در دانشگاه پیام نور اهواز برگزار خواهد کرد این برنامه به‌ صورت عمومی بوده اما نیاز است علاقه‌مندان از قبل جهت انجام هماهنگی‌های لازم با شماره‌های ۰۹۳۵۴۸۴۴۰۷۷ و ۰۹۳۹۲۷۵۵۳۹۰ تماس بگیرند.

جعفری‌زاده با اشاره به روز جهانی نجوم در پایان این هفته، تصریح کرد: در راستای برگزاری برنامه‌های رصدی به این مناسبت مکاتباتی با شهرداری اهواز انجام شد اما هنوز بی‌جواب مانده و فضای لازم جهت برگزاری این برنامه‌ها تأمین نشده است؛ بنابراین به احتمال زیاد انجمن ستاره‌شناسی اهواز برنامه‌های خود را به هفته آینده موکول خواهد کرد.

وی با اشاره به آغاز به کار این انجمن از سال ۷۸، عنوان کرد: این انجمن از سال ۸۵ فعالیت‌های خود را به‌طور رسمی آغاز کرد و در آن زمان تنها انجمنی بود که در اهواز برنامه‌های رصدی برگزار می‌کرد اما از چهار سال گذشته با اقداماتی که از سوی شهرداری جهت افتتاح یک مرکز نجوم جدید در مکانی نامطلوب با زیرساخت‌های نامناسب در ارتباط با فعالیت‌های ستاره‌شناسی صورت گرفت، دیگر فعالیتی به نام انجمن ستاره‌شناسی اهواز انجام نشد.

دبیر انجمن ستاره‌شناسی اهواز ادامه داد: با این حال این انجمن به‌تازگی فعالیت خود را از سر گرفته و در این راستا برای برگزاری دوره‌های آموزشی عمومی و پیشرفته نجوم در حال ثبت‌نام از عموم علاقه‌مندان است.

ایسنا

مطالب مرتبط
نظر دهید

* نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند

سرخط خبرها