جمعه، ۷ اردیبهشت، ۱۴۰۳ | Friday, 26 April , 2024

ملک‌زاده اعلام کرد: افزایش ۱۵ برابری التهاب روده ایرانیان

نسخه قابل پرینت
کد خبر:19221
سه شنبه، ۲۶ اردیبهشت، ۱۳۹۶ | 15:06

ملک‌زاده اعلام کرد: افزایش ۱۵ برابری التهاب روده ایرانیان

معاون تحقیقات و فناوری وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با اشاره به این که موارد ابتلا به بیماری مزمن التهابی روده در ایران حدود ۴۰ سال قبل کم بوده است، از افزایش نزدیک به ۱۵ برابری آن و ابتلای ۵۰ هزار نفر در طی این مدت خبر داد.

به گزارش خبرنگار دیده‌بان علم ایران،‌ دکتر رضا ملک زاده، فوق تخصص  گوارش و کبد، در نشستی به مناسبتهفته سلامت گوارش، همچنین اظهار کرد: تشخیص به موقع و درمان این بیماری قابل علاج سبب می سود که افراد زندگی تقریبا طبیعی داشته باشند.
ملک زاده ادامه داد: بیش از نیمی از این بیماران، زنان هستند و افراد معمولا در دوران جوانی به این بیماری مبتلا می شوند، همچنین زنان باردار نباید از این بیماری واهمه داشته باشند، زیرا مصرف داروی این بیماری برای زنان باردار بلامانع است.

وی با این توصیه که بیماران از قطع زودهنگام مصرف داروهای تجویز شده خودداری کنند، افزود: برخی افراد پس از معالجه، بی درنگ دارو را قطع می کنند، در حالی که این افراد در معرض ابتلا به بیماری خواهند بود.دکتر ملک‌زاده با اشاره به این که داروی سینورا یکی از داروهای جدید برای درمان این بیماری است، گفت: ایران جزء چهار یا پنج کشور تولید کننده این دارو است.

رییس پژوهشکده بیماری‌های گوارش و کبد دانشگاه علوم پزشکی تهران گفت: هرچند این دارو تازه در دنیا کشف شده، اما سال گذشته تولید آن در کشور آغاز شد و تولیدکننده آن به فکر صادرات این محصول است.
ملک زاده تولید این دارو را دستاوردی بزرگ برای کشور اعلام کرد و گفت: این دارو با کیفیت مناسب تولید شده و در اختیار بیماران قرار می گیرد.
وی قیمت نمونه خارجی این دارو را حدود ۲ میلیون تومان اعلام کرد و گفت : داروی ایرانی با حدود ۲۰۰ هزار تومان در داخل کشور تولید می شود.
ملک زاده، با اشاره به این که یخچال ها احتمال ابتلا به بیماری مزمن التهابی روده را بیشتر می کنند، گفت: برخی از میکروب‌ها در یخچال از بین نمی روند و این میکروب ها می توانند عامل ابتلا به این بیماری باشند.
انتهای پیام

مطالب مرتبط

بررسی سه دهه عملکرد نظام سلامت ایران در مطالعه مهم محققان علوم پزشکی کشور: افزایش ۱۱۰ درصدی مرگهای مرتبط با آلودگی هوا در استان تهران/ موفقیت چشمگیر در کاهش بار بیماری های واگیر/ کنترل ناکافی بار بیماری های غیرواگیر

نتایج یک مطالعه بزرگ ملی: رتبه بندی استانها در شیوع کم خونی/ شیوع ۹ درصدی کم خونی در بزرگسالان ایرانی/ استان هرمزگان در صدر «کم خونی»

گام جدید محققان ایرانی در پیشگیری از مرگهای زودرس: کاهش چشمگیر آنزیمهای کبدی بالا در مبتلایان هپاتیت مزمن ناشی از کبد چرب غیرالکلی با داروی ترکیبی «پلی پیل»

رییس انجمن متخصصین گوارش و کبد ایران تشریح کرد: بیانیه هشدار آمیز بی سابقه دانشمندان درباره وقوع «اپیدمی کبد چرب متابولیک» و خسارات سنگین آن در آینده ای نزدیک/ لزوم اجماع گسترده برای تغییر عنوان بیماری از «غیرالکلی» به «متابولیک»

نظر دهید

* نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند

سرخط خبرها