پنج شنبه، ۹ فروردین، ۱۴۰۳ | Thursday, 28 March , 2024

بانک چشم دانشگاه علوم پزشکی مشهد بزودی راه‌اندازی شد

نسخه قابل پرینت
کد خبر:19175
چهارشنبه، ۲۷ اردیبهشت، ۱۳۹۶ | 11:04

بانک چشم دانشگاه علوم پزشکی مشهد بزودی راه‌اندازی شد

بانک چشم دانشگاه علوم پزشکی مشهد با هدف انجام تحقیقات و آموزش‌هاي لازم در جهت گسترش انجام پیوند قرنیه و صلبیه بزودی بهره‌برداری شد.

به گزارش دیده‌بان علم ایران مدیر فنی و نظارت بر طرح های عمرانی دانشگاه علوم پزشکی مشهد  اظهار داشت: بانک چشم با زیر بنای ۷۰۰ متر مربع و در طبقه فوقانی ساختمان کلینیک ویژه شهرک دانش و سلامت شامل واحدهای اداری و کلین روم متشکل از اتاق پذیرش، شستشوی و آزمایشات و عمل و بسته‌بندیی و ذخیره در بانک و ارسال به واحد درخواست‌کننده است که با هدف انجام پیوند قرنیه و صلبیه، تهیه و نگهداری بافت‌هاي چشمي از جسد اهداکنندگان به منظور انجام پيوند قرنيه و صلبيه، همچنین آگاه نمودن مردم نسبت به ارزش‌های والای انسانی و درمانی پیوند و تشویق به اهدای قرنیه خود پس از فوت ساخته شده است.

مهندس علی رحیمی خاطر نشان کرد: ازجمله فعالیت‌های ديگر بانک چشم، راه‌اندازي و تجهيز بخش‌هاي آسيب‌شناسي چشم (پاتولوژي چشم و اسکن کانفوکال قرنيه) جهت تشخيص و مديريت به موقع بيماري‌هاي مختلف چشمي است.

وی با اشاره به اینکه این بانک با رویکرد اقتصاد مقاومتی و بر اساس استانداردهای ساخت و ساز مورد تایید وزارت بهداشت ساخته است اظهار داشت: با توجه به اهمیت گردشگری سلامت این بانک می‌تواند کمک بزرگی به جذب گردشگران به شهر مشهد و ارز آوری بیشتر داشته باشد.

وی افزود: افزایش زمینه آموزش پزشکی و اجرای پژوهش های علمی کاربردی و کاهش هزینه های ناشی از اعزام بیمار به دیگر مناطق کشور از دیگر مزایای ساخت بانک چشم محسوب می‌شود.

انتهای پیام

مطالب مرتبط

در دانشگاه علوم پزشکی مشهد انجام شد: شناسایی ژن‌ها و مسیرهای مولکولی سرطان با تحلیل کلان داده ها

دستیابی محققان ایرانی به تکنیک تشخیص بیماری شبه‌سل

در پژوهشکده بوعلی دانشگاه علوم پزشکی مشهد محقق شد: تولید سه کپسول گیاهی موثر بر سیستم گوارش و کبد

کاهش عوارض شیمیایی داروهای ضد سرطان با دستاورد پژوهشگران کشور

نظر دهید

* نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند

سرخط خبرها