جمعه، ۱۰ فروردین، ۱۴۰۳ | Friday, 29 March , 2024

دستگاه ایرانی آشکارساز مواد ممنوعه در مرسولات پستی رونمایی شد

نسخه قابل پرینت
کد خبر:19055
دوشنبه، ۲۵ اردیبهشت، ۱۳۹۶ | 09:17

دستگاه ایرانی آشکارساز مواد ممنوعه در مرسولات پستی رونمایی شد

دستگاه آشکارساز با قابلیت شناسایی مواد ممنوعه مستتر در مرسولات پستی که در پژوهشکده مواد و انرژی اصفهان طراحی و ساخته شده است، رونمایی شد .

به گزارش دیده‌بان علم ایران در مراسمی که با حضور مهندس حسین  مهری معاون وزیر و مدیرعامل شرکت ملی پست ایران و مهندس مظاهر ضیایی رئیس پژوهشکده مواد و انرژی برگزار شد، دستگاه آشکارساز با قابلیت شناسایی مواد ممنوعه مستتر در مرسولات پستی، رونمایی شد.

دستگاه آشکارساز با قابلیت شناسایی مواد ممنوعه مستتر در مرسولات پستی،  بر اساس اعلام نیاز شرکت ملی پست ایران با همکاری اداره پست استان‌های تهران و اصفهان و حمایت پژوهشگاه فضایی ایران، در پژوهشکده مواد و انرژی در اصفهان طراحی و ساخته شده است.

کشف مواد ممنوعه در مرسولات پستی، کاری بســیار پیچیده و پرهزینه است و به عوامل متعدد نظیر تنوع گســترده ترکیبات مواد و روش‌های پنهان کردن و جاسازی آن‌ها بستگی دارد. دستگاه‌ ایستگاهی شناسایی مواد ممنوعه پستی، با هزینه‌ نگهداری کم، می‌تواند نقش ویژه‌ای در بازرسی بسته‌های پستی و کشف و شناسایی مواد ایفا کند.

از جمله قابلیت‌های این دستگاه، امکان حمل و نصب آسان، آنالیز میدانی مواد ممنوعه، اعلام هشدار صوتی و تصویری با قابلیت تزریق مواد جامد و مایع است.وزن دستگاه آشکارساز با قابلیت شناسایی مواد ممنوعه مستتر در مرسولات پستی حدود ۹٫۵ کیلوگرم است و نمونه‌برداری به‌سادگی و بدون نیاز به تجهیزات خاص صورت می‌پذیرد.  این دستگاه مجهز به یک نرم‌افزار کاربردی با قابلیت اضافه کردن مواد‌ جدید به کتابخانه آن است.

دانش فنی طراحی و ساخت دستگاه آشکارساز مواد ممنوعه پستی به‌طور کامل بومی بوده و ساخت آن با استفاده از توانمندی متخصصان و کارشناسان جوان به‌طور کامل در داخل کشور صورت گرفته است.

قرار است دستگاه آشکارساز با قابلیت شناسایی مواد ممنوعه مستتر در مرسولات پستی ساخته شده در پژوهشکده مواد و انرژی پژوهشگاه فضایی ایران در واحدهای قبول سفارشات ادارات پستی در تهران و دیگر استان‌ها برای جلوگیری از حمل مواد ممنوع استفاده شود.

انتهای پیام

مطالب مرتبط

ساخت نخستین استک فلزی فشرده در کشور

نظر دهید

* نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند

سرخط خبرها