پنج شنبه، ۶ اردیبهشت، ۱۴۰۳ | Thursday, 25 April , 2024

چند پژوهشگر و مشتری پژوهش سر «ساعت» قرار گذاشتند؟

نسخه قابل پرینت
کد خبر:19020
یکشنبه، ۲۴ اردیبهشت، ۱۳۹۶ | 13:06

چند پژوهشگر و مشتری پژوهش سر «ساعت» قرار گذاشتند؟

از ابتدای راه‌اندازی سامانه عرضه و تقاضای پژوهش (ساعت) ۵۹ سازمان و بیش از ۱۳۰۰ پژوهشگر در این سامانه نام‌نویسی کرده‌اند.

به گزارش دیده‌بان علم ایران همچنین میانگین بازدید روزانه از این سامانه، در ماه اردیبهشت به ۵۴۰ رسید.

سامانه ساعت، علاوه بر پایان نامه‌ها و رساله‌های دانشجویی، طرحهای پژوهشی کشور را نیز در بر می‌گیرد و سعی دارد در گام نخست، پیوند میان طرحهای پژوهشی را با نیازهای پژوهشی سازمان‌ها دنبال می‌کند. این پیوند با یک پایگاه روزآمد و جامع از تقاضای پژوهش (نیازها و حمایت‌ها) و عرضة پژوهش (توانمندی‌ها و نیاز به حمایت) پشتیبانی می‌شود. سازمان‌ها می‌توانند در این سامانه، درخواست‌ها و حمایت‌های خود را به آگاهی پژوهشگران برسانند که محور و موضوع پژوهش، تأمین منابع مالی، خدمات مشاوره، تأمین تجهیزات و سخت‌افزار، تأمین اطلاعات و مانند آنها را در بر دارد. از سوی دیگر، پژوهشگران می‌توانند توانمندی‌ها و گرایش‌های پژوهشی خود را به همراه حمایت‌هایی که برای پی‌گیری آنها نیاز دارند، به آگاهی سازمان‌ها برسانند.

گفته می‌شود «ساعت» نیازها و حمایت‌های سازمان‌ها را از پژوهش به آگاهی همگان می‌رساند و از سوی دیگر، با معرفی پژوهشگران به سازمان‌ها، همکاری‌های بلندمدت را میان آن ساده می‌سازد. در این سامانه، سازمان‌ها می‌توانند به جست‌وجوی پژوهشگران بپردازند و با پیشینه و کارنامة علمی و همچنین پیشنهادیه‌های ایشان آشنا شوند. پژوهشگران نیز می‌توانند با جست‌وجوی فراخوان‌های سازمان‌ها به نیازهای پژوهشی و حمایت‌های آنان پی برند.

افزون بر این، «ساعت» سازمان‌ها و پژوهشگران را به شکل خودکار نیز به یکدیگر پیوند می‌دهد و سازمان‌ها می‌توانند درخواست‌ها، اولویت‌های پژوهشی، و حمایت‌های خود را در این سامانه به آگاهی پژوهشگران برسانند.

انتهای پیام

مطالب مرتبط

عضویت سه هزار و ۵۰۰ محقق در سامانه عرضه و تقاضای پژوهش

تصویب طرح‌های پژوهشی جدید فنی و مهندسی در صندوق حمایت از پژوهشگران

مهلت ارسال طرح‌های پژوهشی به مرکز مطالعات منابع انسانی سلامت تمدید شد

ثبت ۳۵۰۰ فراخوان‌ پژوهشی در «ساعت»

نظر دهید

* نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند

سرخط خبرها