پنج شنبه، ۹ فروردین، ۱۴۰۳ | Thursday, 28 March , 2024

کنترل نارسایی قلبی جنین با ضربان‌ساز مینیاتوری

نسخه قابل پرینت
کد خبر:18909
شنبه، ۲۳ اردیبهشت، ۱۳۹۶ | 15:24

کنترل نارسایی قلبی جنین با ضربان‌ساز مینیاتوری

تیمی از دانشمندان دانشگاه کالیفرنیای جنوبی (USC) دستگاه ضربان‌ساز مینیاتوری ساخته اند که قادر است ریتم ضربان قلب جنین در داخل رحم را کنترل کند.

به گزارش دیده‌بان علم ایران، دستگاه پیس میکر (ضربان‌ساز) قلب جنین با کمتر از چهار میلیمتر قطر برای قرارگیری در شرایط استریل بدون آسیب‌رسانی به اندام‌های درونی مادر و جنین طراحی شده است.
ساخت نخستین پیس میکر مخصوص جنین حاصل بیش از پنج سال کار مطالعاتی و آزمایشگاهی است که در صورت کسب مجوزهای لازم به زودی این فناوری بر روی اولین جنین دچار عارضه نارسایی قلبی آزمایش می‌شود.
محققان بر این باورند که در برخی موارد شرایط ریتم تپش قلب جنین یا ناهماهنگ است و یا اینکه از قدرت لازم برای پمپاژ مناسب جهت رشد کافی جنین برخوردار نیست که به کمک دستگاه ضربان‌ساز ساخته شده برای دوران جنینی امکان اصلاح و افزایش توان خروجی قلب وجود دارد.
دستگاه ضربان‌ساز جنین تنها از هفت بخش ساخته شده که با قرارگیری هوشمندانه با استفاده از ابزار اختصاصی برای جراحی جنین از طریق سرویکس به درون رحم منتقل می‌شود.
مهمترین ویژگی دستگاه ضربان‌ساز جدید قابلیت شارژ بی‌سیم و از طریق پوست است. باتری تعبیه‌ شده در ضربان‌ساز انرژی لازم برای یک هفته فعالیت را تامین می‌کند و پس از آن از طریق شارژ بی‌سیم قابل استفاده مجدد خواهد بود.
قیمت تمام شده این فناوری در مقایسه با گذشته کاهش یافته و ایمپلنت مورد استفاده نیز تا حد امکان ساده و مقاوم ساخته شده است.

انتهای پیام

مطالب مرتبط

موفقیت محققان پژوهشگاه رویان در ساخت بیوراکتور زیست تقلید در مهندسی بافت قلب

یک کارشناس بیمه ارائه کرد: طرح “بیمه جنین” برای حمایت بیمه ها از مادران باردار و خانواده ها 

ریاضیدان ایرانی، برنده جایزه موسسه آمار ریاضی آمریکا شد

دستاورد محققان ایرانی در جابجایی موثر مولکول های آب بین نانوکانال‌ها

نظر دهید

* نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند

سرخط خبرها