شنبه، ۱ اردیبهشت، ۱۴۰۳ | Saturday, 20 April , 2024

رقابت ۱۷۰ طرح در جشنواره نوآوری‌های صنعت تجهیزات پزشکی

نسخه قابل پرینت
کد خبر:18833
شنبه، ۲۳ اردیبهشت، ۱۳۹۶ | 10:47

رقابت ۱۷۰ طرح در جشنواره نوآوری‌های صنعت تجهیزات پزشکی

بیش از ۱۷۰ اختراع در  دومین فستیوال تخصصی نوآوری‌های صنعت تجهیزات پزشکی که روز چهارشنبه ۳ خردادماه ۹۶ در محل نمایشگاه‌های بین‌المللی تهران همزمان با نمایشگاه بین‌المللی نوآوری و فناوری اینوتکس با حمایت معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری برگزار می‌شود، رقابت می‌کنند.

به گزارش دیده‌بان علم ایران بیش از ۱۷۰ طرح حائز شرایط اولیه برای این فستیوال پذیرش شده‌اند.

اکبر قنبرپور رییس مرکز فن بازار ملی ایران در این خصوص گفت: در اسفند ماه سال ۹۵ با انتشار فراخوان برگزاری هفتمین فستیوال بازار دارایی فکری و دومین فستیوال تخصصی نوآوری‌های صنعت تجهیزات پزشکی بیش از ۷۰ طرح به دبیرخانه ارسال شد، در کنار این ۷۰ طرح ۱۰۰ طرح دیگر در این صنعت که حاصل فراخوان‌های قبلی و اختراعات لیست عرضه بازار دارایی فکری بوده‌اند قرار داده شده که در حال حاضر ۱۷۰ طرح برای این رویداد در دسترس است.

قنبرپور با اشاره به این نکته که رویدادهای فستیوال معارفه نوآوری با هدف جذب سرمایه به نوآوری‌ها درحوزه‌های تخصصی مختلف برگزار می‌شود افزود: اولین دوره فستیوال تخصصی صنعت تجهیزات پزشکی، شهریورماه ۹۵ برگزار شد و نمایندگان بیش از ۸۰ شرکت تولیدی و ۱۰ شرکت سرمایه‌گذاری به عنوان مخاطبان رویداد در این فستیوال شرکت داشتند.

وی از دستاوردهای فستیوال اول تجهیزات پزشکی چنین گفت: نهایی شدن ۳ قرارداد انتقال فناوری و سرمایه‌گذاری به ارزش ۳۵ میلیارد ریال و در جریان بودن انعقاد چندین قرارداد سرمایه‌گذاری از دستاوردهای فستیوال قبل بوده است.

رئیس مرکز فن بازار ملی ایران در آخر با اشاره به گستردگی این صنعت گفت: با توجه به دستاوردهای فستیوال قبل و نیز با توجه به ظرفیت‌های موجود در این صنعت، تصمیم بر آن شد بار دیگر در این حوزه تخصصی رویداد فستیوال برگزار شود.

انتهای پیام

مطالب مرتبط

جایزه مخترع برتر جهان اسلام به دانشیار دانشگاه صنعتی شریف رسید

۱۰۰ دانشگاه برتر جهان از لحاظ تعداد اختراعات معرفی شدند/ دانشگاه نفت عربستان در رتبه چهارم دنیا!

معاون توسعه صندوق نوآوری و شکوفایی خبرداد: حمایت صندوق از شرکت‌های دانش‌بنیان در دریافت خدمات مالکیت فکری

پیشتازی دانشگاه امیرکبیر در ثبت اختراع بین الملی با ۲۲ پتنت

نظر دهید

* نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند

سرخط خبرها