چهارشنبه، ۵ اردیبهشت، ۱۴۰۳ | Wednesday, 24 April , 2024

ارائه آخرین یافته‌های کشاورزی ایران در «روز مزرعه»

نسخه قابل پرینت
کد خبر:18817
شنبه، ۲۳ اردیبهشت، ۱۳۹۶ | 10:26

ارائه آخرین یافته‌های کشاورزی ایران در «روز مزرعه»

نخستین رویداد بین‌المللی روزهای مزرعه ایران و کنفرانس تخصصی انجمن کشاورزی آلمان به مدت سه روز در کرج برگزار شد .

به گزارش دیده‌بان علم ایران دکتر اسکندر زند، معاون وزیر و رییس سازمان تحقیقات، آموزش و ترویج کشاورزی در حاشیه این رویداد گفت: ترویج کشاورزی در دو، سه سال اخیر مورد توجه جدی قرار گرفته و در نظام نوین ترویج، کشور به ۱۰ هزار پهنه تقسیم شده که هر پهنه یک مروج مسوول دارد. همچنین سامانه گسترده ای برای جمع آوری دقیق اطلاعات راه اندازی شده است.

وی هدف از برگزاری مراسم روز مزرعه را که در سال‌های گذشته به صورت ملی و امسال برای نخستین بار به صورت بین‌المللی برگزار شده را انتقال آخرین یافته های علمی به کشاورزان عنوان کرد.

دکتر عباس کشاورز، معاون زراعت وزیر جهاد کشاورزی هم طی سخنانی در مراسم افتتاحیه این رویداد از تولیدکنندگان بذر خواست بذر تولیدی را برندسازی کنند.

وی با تاکید بر این که  تولیدکنندگان بذر در کشور  باید بر صادرات هدفگذاری کنند خاطرنشان کرد: کشور ما شرایط بی‌نظیر در زمینه تولید بذر دارد و هر جا وارد شده ایم از رکوردها ی جهانی عبور کرده‌ایم؛ بنابراین فضای خوبی برای فعالیت شرکت‌های ایرانی و همکاران خارجی آنها در قالب جوینت ونچر وجود دارد.

معاون زراعت وزیر جهاد کشاورزی در ادامه به مشکل بیماریهای گیاهی که خصوصا در محصولاتی مانند گندم، جو، کلزا و برنج جدی تر است اظهار داشت: بخش کشاورزی در کشور در زمینه کنترل بیماری ها ضعف مدیریتی دارد که باید این معضل را برطرف کرد.

دکتر وفابخش، قائم مقام معاون زراعت وزیر جهاد کشاورزی هم اظهار داشت: رویداد روزهای مزرعه فرصتی است تا موسسات تحقیقات دولتی و شرکتهای تولیدکننده بذر بتوانند در یک محیط مزرعه ای دستاوردهای خود را به کشاورزان معرفی کنند و امکان ارتباط مستقیم بین تولیدکنندگان و مصرف کنندگان بذر و ارزیابی مستقیم ارقام در داخل مزرعه فراهم باشد.

وی خاطرنشان کرد: در نخستین دوره برگزاری بین‌المللی رویداد روزهای مزرعه، معاون زراعت وزیر جهاد کشاورزی، معاون وزیر و رییس سازمان تات، مدیران زراعت و کشاورزان نمونه  مناطق مختلف کشور و شرکتهایی از اتحادیه کشاورزی آلمان حضور دارند.

سانجا پترو گاجیک، مدیر تجارت خارجی یکی از شرکتهای خارجی شرکت کننده در رویداد روزهای مزرعه هم با اشاره به سابقه چهل ساله ارتباط این شرکت تولیدکننده بذر با ایران اظهار داشت شرکت ما یکی از بزرگترین تولیدکنندگان بذر سویا در دنیاست که البته بذور ارقام زراعی دیگر مثل ذرت را نیز تولید می کند.

وی کیفیت نمایشگاه و میزان استقبال از آن را بسیار خوب توصیف کرد.

انتهای پیام

مطالب مرتبط

معاون وزیر جهاد کشاورزی، مرجع ملی كنوانسیون تنوع زیستی شد

مرجع ملی کنوانسیون تنوع زیستی خبر داد:تهیه گزارش ملی ششم تنوع زیستی/مشارکت جدی در تدوین راهبردهای جهانی تنوع زیستی

در قطعنامه همایش بیوتکنولوژی تاکید شد: تسریع روند قانونی صدور مجوز رهاسازی محصولات تراریخته و ویراسته/آزادی سریع چهره تاثیرگذار بیوتکنولوژی ایران از بازداشت آمریکا

معاون پژوهش سازمان تحقیقات، آموزش و ترویج کشاورزی با انتقاد از تبصره ۲۱ لایحه بودجه: کارایی مراکز پژوهشی با بودجه کافی بالا می رود نه ادغام و انحلال!

نظر دهید

* نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند

سرخط خبرها