پنج شنبه، ۳۰ فروردین، ۱۴۰۳ | Thursday, 18 April , 2024

معاون وزیر بهداشت خبر داد: اختصاص کد اخلاقی به هر طرح پژوهشی

نسخه قابل پرینت
کد خبر:18735
چهارشنبه، ۲۰ اردیبهشت، ۱۳۹۶ | 09:22

معاون وزیر بهداشت خبر داد: اختصاص کد اخلاقی به هر طرح پژوهشی

معاون تحقیقات و فناوری وزیر بهداشت، درمان  از راه‌اندازی کمیته اخلاق پژوهش در دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور خبر داد و گفت: هر طرح پژوهشی باید یک کد اخلاقی داشته باشد.

به گزارش دیده‌بان علم ایران دکتر رضا ملک‌زاده افزود: خوشبختانه ما در دستیابی به حوزه سلامت، از  برنامه‌ریزی های جلوتریم اما این موضوع نباید موجب توقف شود.

وی که در حاشیه کنگره رادیولوژی گفت‌و‌گو می‌کرد ضمن تأکید بر رفع نواقص تولیدات علمی و پژوهشی در برخی بخشها افزود: به رغم این که در بسیاری عرصه های پزشکی از کشورهایی همچون ترکیه جلوتر هستیم اما در رشته رادیولوژی ترکیه وضع بهتری نسبت به ما دارد.

ملک‌زاده افزود: البته رشته رادیولوژی در بین سایر رشته های پزشکی بیشترین تولید مقالات علمی را دارد و این در حالی است که این رشته تنها با تکیه بر بودجه دولتی توانسته این تولیدات علمی را داشته باشد و اگر بتواند بودجه بخش خصوصی را نیز بکار گیرد موفقیت های بیشتری بدست می آورد.

وی اضافه کرد: استفاده از منابع بخش خصوصی در حوزه رادیولوژی حائز اهمیت بوده و نباید مورد غفلت قرار گیرد.

ملک‌زاده با بیان اینکه در بخش تحقیقات در کشور پیشرفت‌های خوبی صورت گرفته، افزود: از نظر نیروی انسانی جوان محقق وضعیت بسیار مطلوبی داریم و شمار محققان برتر ما ۷ برابر برخی کشورها مانند ترکیه است.

وی گفت: در وزارت بهداشت زیرساخت‌های لازم برای پیشبرد تحقیقات علمی کشور در نظر گرفته شده و اگر طرح تحقیقاتی خوب باشد بودجه نیز به آن اختصاص می‌دهیم و در طی سال‌های آینده جهش‌های زیادی در راستای توجه به تحقیقات و فناوری انجام می گیرد.

انتهای پیام

مطالب مرتبط

بررسی سه دهه عملکرد نظام سلامت ایران در مطالعه مهم محققان علوم پزشکی کشور: افزایش ۱۱۰ درصدی مرگهای مرتبط با آلودگی هوا در استان تهران/ موفقیت چشمگیر در کاهش بار بیماری های واگیر/ کنترل ناکافی بار بیماری های غیرواگیر

نتایج یک مطالعه بزرگ ملی: رتبه بندی استانها در شیوع کم خونی/ شیوع ۹ درصدی کم خونی در بزرگسالان ایرانی/ استان هرمزگان در صدر «کم خونی»

گام جدید محققان ایرانی در پیشگیری از مرگهای زودرس: کاهش چشمگیر آنزیمهای کبدی بالا در مبتلایان هپاتیت مزمن ناشی از کبد چرب غیرالکلی با داروی ترکیبی «پلی پیل»

رییس انجمن متخصصین گوارش و کبد ایران تشریح کرد: بیانیه هشدار آمیز بی سابقه دانشمندان درباره وقوع «اپیدمی کبد چرب متابولیک» و خسارات سنگین آن در آینده ای نزدیک/ لزوم اجماع گسترده برای تغییر عنوان بیماری از «غیرالکلی» به «متابولیک»

نظر دهید

* نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند

سرخط خبرها