جمعه، ۳۱ فروردین، ۱۴۰۳ | Friday, 19 April , 2024

رقابت ۴۶۰۰ داوطلب هفتمین مسابقه ملی فناوری نانو در روز جمعه

نسخه قابل پرینت
کد خبر:18701
سه شنبه، ۱۹ اردیبهشت، ۱۳۹۶ | 10:33

رقابت ۴۶۰۰ داوطلب هفتمین مسابقه ملی فناوری نانو در روز جمعه

هفتمین مسابقه ملی فناوری نانو  روز جمعه ۲۲ اردیبهشت‌ماه برگزار می‌شود و طی آن ۴ هزار و ۶۰۲ داوطلب با هم به رقابت خواهند پرداخت.

به گزارش دیده‌بان علم ایران از این تعداد داوطلب، به تفکیک جنسیت ۲ هزار و ۵۱۷ نفر زن (۵۵ درصد) و  ۲ هزار و ۸۵ نفر مرد (۴۵ درصد) و به تفکیک مقطع تحصیلی دو نفر فوق دکتری،  ۳۱۵ نفر دکتری تخصصی، ۱۱۴ نفر دکتری عمومی، یکهزار و ۳۴۷ نفر کارشناسی‌ارشد و ۲ هزار  ۸۲۴ نفر از مقاطع کارشناسی و پایین‌تر هستند.

داوطلبان هفتمین مسابقه ملی نانو از ۱۳۱ رشته تحصیلی مختلف هستند که رشته‌های تحصیلی شیمی، مهندسی شیمی، فیزیک، مهندسی مکانیک و زیست شناسی به ترتیب با ۷۴۹، ۳۸۹، ۲۵۹، ۲۴۹ و ۲۰۸ داوطلب، در رتبه اول تا پنجم آمار بالای ثبت‌نام مسابقه قرار دارند. همچنین از میان داوطلبان ۴۳۴۱ نفر توسط نهادهای ترویجی (۹۴درصد) و ۲۶۱ نفر به صورت انفرادی (۶درصد) ثبت‌نام شده‌اند.

به‌طور کلی در هفتمین مسابقه ملی فناوری نانو، ۸۸ نهاد ترویجی شامل ۴۸ گروه دانشجویی (۵۵درصد)، ۱۱ شرکت آموزشی (۱۳درصد) و ۵ نهاد آموزش و پرورش (۵درصد) و ۲۴ نهاد از سایر نهادهای ترویجی (۲۷درصد) در روند ثبت‌نام و آموزش داوطلبان مشارکت داشته‌اند.

در این مسابقه، استان‌های فارس، تهران، اصفهان، خراسان رضوی و بوشهر به ترتیب با ۵۵۹، ۵۰۷، ۴۵۸، ۴۴۲ و ۴۱۵ داوطلب، در رتبه اول تا پنجم آمار بالای ثبت‌نام مسابقه قرار دارند.

ستاد ‌ توسعه فناوری نانو در راستای اهداف ترویجی و آموزشی تدوین شده در سند راهبرد ۱۰ ساله فناوری نانو، اقدام به برگزاری مسابقات ملی فناوری نانو می‌کند. مسابقات دانشجویی فناوری نانو هر ساله با گستره ملی، توسط کارگروه ترویج، فرهنگ‌سازی و آموزش عمومی ستاد ‌ توسعه فناوری نانو با حضور هزاران نفر از علاقه‌مندان به فناوری نانو برگزار می‌شود.

هدف از برگزاری مسابقه ملی فناوری نانو که بزرگترین رقابت علمی دانشجویی کشور در زمینه فناوری نانو است، ایجاد فضای رقابتی سالم به منظور افزایش آشنایی دانشجویان با فناوری نانو، ترویج و گسترش آموزش فناوری نانو در دانشگاه‌ها و دیگر مراکز علمی – آموزشی کشور، فراهم آمدن بستر مناسب جهت شناسایی نخبگان علوم و فناوری نانو، انتخاب افراد شایسته تدریس به منظور مشارکت در امر ترویج و آموزش فناوری نانو و جهت‌دهی فعالیت‌های آموزشی و حمایت‌های تشویقی صورت گرفته از سوی ستاد توسعه فناوری نانو است.

علاقه‌مندان به فناوری نانو می‌توانند با شرکت در این آزمون، میزان آشنایی خود با فناوری نانو را مورد ارزیابی قرار دهند و برای ارتقاء سطح آگاهی خود برنامه‌ریزی و تلاش کنند. به علاوه این آزمون بستری مناسب برای رقابت سازنده نهادهای ترویجی فناوری نانو، شرکت‌های آموزشی، مدرسان و متخصصان فناوری نانو برای کیفیت بخشی به فرآیند آموزش فناوری نانو و گسترش بیشتر این فناوری نوین است.

هفتمین مسابقه ملی فناوری نانو به همت ستاد توسعه فناوری نانو معاونت علمی در تاریخ جمعه ۲۲ اردیبهشت‌ماه رأس ساعت ۱۰ در ۴۴ شهر در ۳۱ استان کشور برگزار خواهد شد.

انتهای پیام

مطالب مرتبط

برگزیدگان هفتمین مسابقه ملی فناوری نانو مشخص شدند

هفتمین مسابقه ملی فناوری نانو برگزار شد

نانوی ایران با رتبه پنجم جهان،‌ چند اختراع ثبت کرده است؟

نظر دهید

* نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند

سرخط خبرها