پنج شنبه، ۹ فروردین، ۱۴۰۳ | Thursday, 28 March , 2024

دانشگاه‌ها تا ۱۴۰۰ میلیارد تومان مشتری تجهیزات آزمایشگاهی شرکت‌های دانش‌بنیان شدند

نسخه قابل پرینت
کد خبر:18659
دوشنبه، ۱۸ اردیبهشت، ۱۳۹۶ | 14:18

دانشگاه‌ها تا ۱۴۰۰ میلیارد تومان مشتری تجهیزات آزمایشگاهی شرکت‌های دانش‌بنیان شدند

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری گفت: در نمایشگاه تجهیزات آزمایشگاهی ساخت داخل که اوایل اردیبهشت ماه جاری برگزار شد دانشگاهها و پژوهشگاه های کشور ۱۴۰۰میلیارد تومان قرارداد خرید با شرکت های دانش بنیان منعقد کردند.

به گزارش دیده بان علم ایران دکتر محمد فرهادی در مراسم افتتاح نمایشگاه دستاوردهای پارک علم و فناوری دانشگاه تهران اظهار داشت: دولت تاکنون تلاش کرده با وضع مقررات، اعطای تسهیلات و کاهش بورکراسی اداری به شرکت‌های دانش‌بنیان کمک کند.

وزیر علوم با اشاره به اینکه شرکت‌های دانش‌بنیان و پارک های علم و فناوری پدیده‌های جدید در نظام علم و فناری کشور هستند گفت: شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان و پارک علم و فناوری دانشگاه تهران از نخستین نوع این مراکز بودند و در حال حاضر ۳۹ پارک علم و فناوری فعال هستند.

دکتر فرهادی با بیان اینکه ۱۷۷ مرکز رشد در دانشگاه‌ها و پژوهشگاهها ایجاد شده است، گفت: این شرکت‌ها برای تولید محصولات مورد نیاز مردم و تبدیل دانش به محصول تجاری فعالیت می کنند و علاوه بر تامین نیازداخل، باید برای صادرات نیز تلاش کنند.

وی با اشاره به صدور اولین گواهی انطباق برای شرکت‌های دانش‌بنیان توسط سازمان ملی استاندارد گفت: در پنجمین نمایشگاه تجهیزات و مواد آزمایشگاهی ساخت ایران که اخیراً برگزارشد اولین گواهی انطباق با استانداردهای بین المللی به صورت نمادین به محصول (یخچال ۷۰- درجه سانتیگراد) با کاربرد نگهداری خون اعطا شد و اعطای این گواهینامه می‌تواند زمینه را برای صادرات محصول دانش بنیان بیشتر از گذشته فراهم کند.

وزیر علوم با اشاره به اینکه در حال حاضر ۳۴ صندوق پژوهش و فناوری برای حمایت مالی از شرکت های دانش بنیان تاسیس شده اند گفت: سرمایه لازم برای تاسیس این صندوق ها ۳۰۰ میلیارد تومان بود که اخیراً تصمیم گیری شد با ۱۵۰ میلیارد تومان نیز امکان تاسیس فراهم باشد.

در ادامه این مراسم از شرکت های دانش بنیان مستقر در پارک علم و فناوری دانشگاه تهران که رتبه یک این پارک را کسب کرده بودند تجلیل شد و تفاهم نامه ایجاد اولین آزمایشگاه کسب و کار با حضور وزیر علوم مابین دانشکده مدیریت دانشگاه تهران و پارک علم و فناوری دانشگاه تهران منعقد شد.

انتهای پیام

مطالب مرتبط

«نشان عالی دانش» بر سینه ۱۲ چهره برجسته علمی کشور نشست

جلد دوم فلور مصور پارک ملی گلستان منتشر شد

محققان دانشگاه تهران نشان دادند: سرنوشت قطره‌های استنشاقی در مجاری تنفسی انسان

در دانشگاه تهران ساخته شد: دستگاه کیفیت‌سنجی و تشخیص سریع تقلب در روغن زیتون

نظر دهید

* نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند

سرخط خبرها