پنج شنبه، ۶ اردیبهشت، ۱۴۰۳ | Thursday, 25 April , 2024

راه اندازی شبکه علمی کشور با ۲۵۰۰ نقطه دسترسی در آینده نزدیک

نسخه قابل پرینت
کد خبر:18647
دوشنبه، ۱۸ اردیبهشت، ۱۳۹۶ | 13:24

راه اندازی شبکه علمی کشور با ۲۵۰۰ نقطه دسترسی در آینده نزدیک

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با تاکید بر توسعه زیرساختها برای راه اندازی دانشگاه مجازی از راه اندازی شبکه علمی کشور با ۲۵۰۰ نقطه دسترسی در آینده نزدیک خبر داد.

به گزارش دیده بان علم ایران، دکتر محمود واعظی در آیین افتتاح رسمی دانشگاه علوم پزشکی مجازی با اشاره به تلاش های انجام شده در حوزه توسعه شبکه زیر ساخت کشور گفت : با ایجاد این زیر ساخت ها امکان راه اندازی دانشگاه مجازی فراهم شده که فواید بسیاری برای کشور دارد.
وی با بیان اینکه بسیاری از دانشگاه های معتبر دنیا به این سمت حرکت کرده اند ، تاکید کرد: در کلانشهرها و شهرهای بزرگ باید به دنبال آن باشیم که وقت اساتید و دانشجویان بهینه استفاده شود.
وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات، عدالت آموزشی را یکی دیگر از کارکردهای دانشگاه مجازی اعلام کرد و اظهار داشت :  این حق همه فرزندان ما در کل ایران است که از آموزش های با کیفیت استفاده کنند و بستر این کار در فضَای مجازی فراهم است.
وی تاکید کرد: شبکه انتقال کشور از ۵۰ سال گذشته تا ابتدای این دولت ۹۰۰ گیگابیت بود اما در طول ۳٫۵ سال گذشته با ۱۱ برابر شدن این شبکه  به ۱۰ هزار گیگابیت افزایش یافته است.
دکتر واعظی با اشاره پهنای باند ۶۲۴ گیگابیت در ابتدای این دولت ، تصریح کرد: پهنای باند کشور با رشد ۱۵ برابری به بیش از ۱۰ هزار گیگابیت افزایش یافته که در نقاط مختلف کشور با روش های مختلف دسترسی هایی ایجاد شده است.
وی از راه اندازی شبکه علمی کشور با ۲۵۰۰ نقطه دسترسی در آینده نزدیک خبر داد و افزود: با راه اندازی و اتصال دانشگاه مجازی به این شبکه تحول بسیار بزرگی در این حوزه اتفاق می افتد.
وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات  به مسولین این دانشگاه تاکید کرد: حتما این دانشگاه در حوزه فیبر نوری و دیتا سنتر به مسیر و دیتاسنتر پشتیبان نیاز دارد و وزارت ارتباطات می تواند در این زمینه به این  دانشگاه کمک کند.
وی که در حضور وزیر بهداشت سخن می گفت، همچنین به اجرای طرح تحول اشاره کرد و افزود : این طرح یکی از کارهای بزرگ کشور است که در مباحث مربوط به انتخابات مغفول واقع شده است.
انتهای پیام

مطالب مرتبط

نتایج اندازه‌گیری شدت امواج الکترومغناطیسی در نقاط مختلف تهران را آنلاین ببینید!

رییس پژوهشگاه فضایی ایران تغییر کرد

«استفاده مثبت از هوش مصنوعی برای همه»، شعار روز جهانی ارتباطات ۲۰۱۸

چهار معاون جدید وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات منصوب شدند

نظر دهید

* نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند

سرخط خبرها