جمعه، ۷ اردیبهشت، ۱۴۰۳ | Friday, 26 April , 2024

ایجاد منظومه ماهواره‌های چند ماموریتی آسیا – اقیانوسیه با مشارکت ایران

نسخه قابل پرینت
کد خبر:18634
دوشنبه، ۱۸ اردیبهشت، ۱۳۹۶ | 13:29

ایجاد منظومه ماهواره‌های چند ماموریتی آسیا – اقیانوسیه با مشارکت ایران

هیاتی از فرهنگستان علوم چین به نمایندگی از سازمان همکاری‌های فضایی آسیا- اقیانوسیه (اپسکو) با حضور در سازمان فضایی ایران به‌ منظور پیگیری فاز B پروژه SMMS از مرکز ماهدشت بازدید کردند.

به گزارش دیده بان علم ایران، پروژه منظومه ماهواره‌های چند ماموریتی (SMMS) مشتمل بر ۱۱ ماهواره سنجشی و مخابراتی خواهد بود که پس از تکمیل، اقدام به ارائه خدمات سنجش از دور و مخابراتی به کشورهای عضو پروژه خواهند کرد. این پروژه هم اکنون در قالب فعالیت های اپسکو و به راهبری کشور چین و با مشارکت سازمان فضایی ایران در دست اجرا بوده و در حال حاضر، فاز طراحی این پروژه در دست اقدام است.

داده‌های ارسالی توسط این ماهواره‌ها توسط مجموعه‌ای از ایستگاه‌های زمینی دریافت خواهند شد و بدین منظور، مرکز فضایی البرز سازمان فضایی ایران نیز به عنوان یکی از این ایستگاه‌ها توسط سازمان فضایی ایران پیشنهاد شده است. طی این سفر، هیات چینی، اقدام به بررسی قابلیت‌ها و زیرساختهای موجود در مرکز ماهدشت کرد و جزئیات فنی مربوطه مورد تبادل نظر طرفین قرار گرفت.

انتهای پیام

مطالب مرتبط

سخنگوی سازمان فضایی خبر داد: انجام هفت پرتاب تحقیقاتی و عملیاتی از ابتدای دولت فعلی/تصویب انجام ۳۰ پرتاب فضایی تا پایان ۱۴۰۶

رونمایی از دو ماهواره «ناهید ۲» و «طلوع ۳» همزمان با روز ملی فناوری فضایی

برآورد سطح زیرکشت گندم، جو و برنج کشور با فناوری سنجش از دور

شورای عالی فضایی پس از یک سال تشکیل جلسه می دهد

نظر دهید

* نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند

سرخط خبرها