جمعه، ۱۰ فروردین، ۱۴۰۳ | Friday, 29 March , 2024

شش دانشگاه ایرانی که محور همکاری‌های علمی با دانشگاه‌های «بن» و «آخن» شدند

نسخه قابل پرینت
کد خبر:18552
یکشنبه، ۱۷ اردیبهشت، ۱۳۹۶ | 13:53

شش دانشگاه ایرانی که محور همکاری‌های علمی با دانشگاه‌های «بن» و «آخن» شدند

هیأت دانشگاهی اعزامی ایران به آلمان به سرپرستی دکتر حسین سالار آملی، قائم مقام وزیر علوم در امور بین‌الملل از دانشگاههای بن و آخن آلمان بازدید کرد.

به گزارش دیده‌بان علم ایران در بازدید هیأت ایرانی از دانشگاه بن، دکتر سالار آملی با اشاره به زمینه‌های پژوهشی مرتبط با تاریخ تمدن، فرهنگ، باستان شناسی، شیعه شناسی و اسلام‌شناسی در دانشگاه بن، بر حمایت وزارت علوم تحقیقات و فناوری کشورمان از برقراری هرگونه همکاری بین دانشگاهی با دانشگاه بن در زمینه های یاد شده و همچنین اعزام استادان برای تدریس در رشته های فوق الذکر و تبادل فرصت مطالعاتی در این حوزه ها تاکید کرد.

قائم مقام وزیر علوم در امور بین الملل در این دیدار، دانشگاه های شهید بهشتی، شیراز و الزهرا (س) را به عنوان محور همکاری با دانشگاه بن به مسئولان این دانشگاه معرفی کرد.

همچنین دکتر سالار آملی و هیئت دانشگاهی ایران از دانشگاه آخن آلمان که ۴۷۰۰ دانشجوی بین المللی از ۱۳۹ ملیت مختلف جهان و ۱۶۷ دانشجوی ایرانی در آن تحصیل می‌کنند بازدید کردند.

رئیس مرکز همکاری های علمی و بین المللی وزارت علوم در این دیدار، به روند رو به رشد چرخش دانش در بین دانشمندان و پژوهشگران جهان اشاره کرد و بر تجاری سازی نتایج علمی و انتقال دانش علمی با گرفتن الگو های جدید از دانشگاه های بن و آخن و سایر دانشگاه های آلمان تاکید کرد.

در دیدار با مسئولان دانشگاه آخن مقرر شد دانشگاه های صنعتی شریف، علم و صنعت ایران و دانشگاه صنعتی امیر کبیر محوریت همکاری ایران با این دانشگاه را برعهده بگیرند.

 براساس این گزارش همچنین دکتر سالار آملی با اشتر و اشنایدر رئیس بنیاد تحقیقات آلمان ( DFG ) و مدیر بخش همکاری های بین المللی این بنیاد ملاقات و گفتگو کرد .

در این دیدار دکتر ملک زاده، معاون پژوهش و فناوری وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی نیز حضور داشت.

انتهای پیام

مطالب مرتبط

ملک زاده اعلام کرد: ۱۰ سرطان نخست ایرانیان بر اساس تازه ترین آمار «ثبت سرطان» کشور

اتفاق تلخ قشم و دو پرسش از وزیر بهداشت!

تولید پارچه‌هایی با قابلیت جذب آلاینده‌های آب و تولید سوخت گازی خورشیدی

دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه، مرکز پروژه ایرانوم در غرب کشور شد

نظر دهید

* نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند

سرخط خبرها