چهارشنبه، ۵ اردیبهشت، ۱۴۰۳ | Wednesday, 24 April , 2024

چند طرح در ستاد فناوری سلول‌های بنیادی به سرانجام رسیدند؟

نسخه قابل پرینت
کد خبر:18456
چهارشنبه، ۱۳ اردیبهشت، ۱۳۹۶ | 13:26

چند طرح در ستاد فناوری سلول‌های بنیادی به سرانجام رسیدند؟

ستاد توسعه علوم و فناوری‌های سلول‌های بنیادی اعلام کرد: طرح‌های اختتام یافته این ستاد از شش ماه گذشته تا امروز دارای رشدی معادل چهار برابر بود و از ۴۴ به ۱۴۲ طرح افزایش یافته است.

به گزارش دیده‌بان علم ایران امیرعلی حمیدیه افزود: تا کنون از مجموع ۴۱۱ طرح مصوب این ستاد طی سال‌های ۹۳ تا ۹۶ تنها سه درصد (۱۲ طرح) متوقف شده است. در این میان ۳۵ درصد (۱۴۲ طرح) پایان یافته، ۲۸ درصد (۱۱۶ طرح) دارای گزارش و در مرحله نظارت و داوری است، ۱۸ درصد (۷۵ طرح) هنوز به گزارش اول نرسیده و ۱۶ درصد (۶۶ طرح در مرحله پیگیری از طریق دانشگاه/ موسسه و مجریان است که تلاش می‌شود به نتیجه نهایی برسد.

وی با اشاره به این که طی شش ماه گذشته تعداد طرح‌های پایان یافته این ستاد از ۴۴ طرح به ۱۴۲ طرح افزایش یافته است، بیان کرد: در آبان ماه ۹۵، ۴۰ طرح از ستاد توسعه علوم و فناوری‌های سلول‌های بنیادی پایان یافت، در آذرماه همان سال، تعداد طرح‌ها به ۷۸ و در دی‌ماه به ۸۳ طرح رسید. دراسفندماه ۹۵ طرح‌های پایان یافته که در بهمن ماه به ۹۰ طرح رسیده بود به ۱۰۸ طرح رسید و در فروردین‌ماه سال جاری این رقم با رشد چشم‌گیری به ۱۴۲ طرح افزایش یافت.
دبیر ستاد توسعه علوم و فناوری‌های سلول‌های بنیادی طرح‌های دارای گزارش این ستاد را در آیان ماه ۸۸، در آذر، دی، بهمن و اسفند همین سال به ترتیب ۱۰۶، ۱۱۶، ۱۳۰ و ۱۲۳ مورد عنوان کرد که در فروردین ماه سال جاری این طرح‌ها ۱۱۶ مورد بود.

به گفته وی در آبان ماه سال ۹۵ ستاد توسعه علوم و فناوری‌های سلول‌های بنیادی ۱۷ طرح به مرحله گزارش نرسیده، داشت، اما آذرماه همین سال این عدد با رشد چشم گیری به ۹۶ رسید. پس از آن ۸۴، ۷۷، ۸۱ تعداد طرح‌های ماه‌های دی، بهمن و اسفند ۹۵ بود. این رقم در فروردین ماه سال جاری ۷۵ طرح عنوان شد.

حمیدیه تعداد طرح‌های در مرحله پیگیری این ستاد را در ماه‌های آبان و آذر سال گذشته ۶۰ و ۷۷ عنوان کرد و ادامه داد: دی ماه سال ۹۵ تعداد ۸۱ طرح در مرحله پیگیری بودند، اما در بهمن و اسفند این سال این رقم به ۶۷ و ۶۹ طرح رسید. در فروردین ماه سال جاری ۶۶ طرح در مرحله پیگیری هستند.

وی در آخر با اشاره به این نکته که طرح‌های حمایت شده بر سه نوع پژوهشی، زیرساختی و فناوری تقسیم شده است، گفت: گیرنده‌های این حمایت و تسهیلات دانشگاه‌ها، مراکز علمی پژوهشی، شرکت‌های دانش‌بنیان، سازمان‌های فعال در علوم پزشکی هستند.

انتهای پیام

مطالب مرتبط

سومین جشنواره ملی علوم و فناوری‌های سلول‌های بنیادی و پزشکی بازساختی برگزار می شود

ایجاد آزمایشگاه نانوفناوری با تجهیزات ایرانی در کوبا/تاسیس دانشگاه مشترک ایران و کوبا

دستیابی محققان ایرانی به روشی نوین در درمان سرطان

برگزاری سومین المپیاد دانش آموزی سلول‌های بنیادی و پزشکی بازساختی/قبولی ۹۰ درصد شرکت کنندگان دور نخست در سه رشته مهم علوم پزشکی

نظر دهید

* نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند

سرخط خبرها