جمعه، ۷ اردیبهشت، ۱۴۰۳ | Friday, 26 April , 2024

با اسکنر محققان ایرانی،‌ مجسمه سلفی سه‌بعدی از خود بسازید!

نسخه قابل پرینت
کد خبر:18375
سه شنبه، ۱۲ اردیبهشت، ۱۳۹۶ | 14:26

با اسکنر محققان ایرانی،‌ مجسمه سلفی سه‌بعدی از خود بسازید!

فناوران ایرانی‌ با استفاده از پرپنترهای چاپ سه‌بعدی، مجسمه سلفی سه‌بعدی رنگی ارائه کردند.

به گزارش خبرنگار دیده‌بان علم ایران، طی سال‌های گذشته با پیشرفت فناوری لزوم استفاده از نمونه‌های چاپ سه بعدی در صنایع و علوم مختلف، تولیدکنندگان را بر آن داشته تا چاپگرهای سه بعدی مطابق نیاز و علم روز تولید کنند اما نبود اسکنر سه بعدی با فناوری بالا یکی از مشکلات این عرصه بود به منظور رفع این نیاز اسکنرها از خارج از کشور وارد می شد اما در حال حاضر گروهی از جوانان ایرانی موفق به ساخت اسکنر متحرک شدند این گروه فعالیت خود را به صورت استارت آپ آغاز کردند و در حال حاضر علاوه بر تولید اسکنر متحرک کار خدمات در زمینه ساخت مجسمه های سلفی سه بعدی را نیز ارائه می دهند.

روش کار نیز به این صورت است که این اسکنر متحرک با سرعت فراوان و چرخش ۳۶۰ درجه از افراد عکسبرداری می‌کند پس ازآن فایل سه بعدی تمام رنگی ویرایش و آماده سازی شده و وارد دستگاه پرینتر سه بعدی پودری می شود دستگاه نیز مجسمه رنگی و کاملا مشابه فایل را تحویل می‌دهد. جنس مجسمه ها از سند استون بوده که کامپوزیتی از گچ و رزین است. البته مجسمه های تولید شده ارتفاع ۱۰ تا ۳۵ سانتی متری داشته و هزینه خرید آنها نیز بین ۶۵۰ هزار تومان تا ۲ میلیون و ۶۰۰ هزار تومان متفاوت است.
نخستین نمایشگاه صنعت چاپ سه بعدی و مسابقه انتخاب بهترین چاپگرهای سه بعدی ایرانی توسط ستاد توسعه فناوری های مواد و ساخت پیشرفته و با همکاری ستاد توسعه فناوری های نرم و هویت ساز و ستاد توسعه فرهنگ علم، فناوری و اقتصاد دانش بنیان از ۱۱ تا ۱۳ اردیبهشت ماه در حال برگزاری است.

انتهای پیام

مطالب مرتبط

برگزاری مسابقه استفاده از ربات برای تحول در شست و شوی شیشه‌ برج‌های بلند

مهندسی معکوس پرینتر سه بعدی SLS در کشور

آغاز تولید سرامیک‌های مهندسی پیشرفته در کشور

ساخت پرینتر سه بعدی فیلامنتی با نازل جدا شونده توسط محققان داخلی

نظر دهید

* نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند

سرخط خبرها