چهارشنبه، ۵ اردیبهشت، ۱۴۰۳ | Wednesday, 24 April , 2024

شبکه رصدخانه های تخصصی کشور ایجاد می‌شود

نسخه قابل پرینت
کد خبر:18361
سه شنبه، ۱۲ اردیبهشت، ۱۳۹۶ | 13:31

شبکه رصدخانه های تخصصی کشور ایجاد می‌شود

شبکه رصدخانه های تخصصی کشور به همت سازمان فضایی ایران راه اندازی می شود.

به گزارش خبرنگار دیده‌بان علم ایران، دکتر صدر، معاون توسعه کاربرد و خدمات فضایی سازمان فضایی ایران اعلام کرد: این سازمان  در راستای وظایف و ماموریت های خود و به منظور استفاده از تمام توانمندی های داخلی، برنامه ای جهت ایجاد یک شبکه همکاری مستمر فی مابین رصدخانه های کشور را دارد که در این راستا جلسه ای نیز با حضور نمایندگان برخی از فعالترین رصدخانه های کشور در محل سازمان تشکیل شده است. این جلسه به منظور ایجاد مقدمات اجرای طرح مذکور و در راستای هم افزایی و افزایش بهره وری از تجهیزات موجود در کشور در حوزه نجوم برگزار شده است.

وی با بیان این که این طرح توسط گروه نجوم و اکتشافات فضایی سازمان در حال پیگیری است به ظرفیت های بالای موجود در گروه نجوم در زمینه رصد و سنجش مدار ماهواره ها و اجرام فضایی نزدیک به زمین و همکاری های بین المللی در این خصوص اشاره کرد و گفت: در صورت ایجاد این شبکه رصدخانه های عضو می توانند خدمات خود را توسعه داده و به محققان ارائه خدمت کنند و در قالب یک بستر مناسب تحت وب نیازهای جامعه نجوم را پاسخ دهند.

در این جلسه که اواخر فروردین برگزار شده نمایندگانی از رصدخانه های دانشگاه شیراز، دانشگاه زنجان، دانشگاه تفت، رصدخانه مهر بوشهر و رصدخانه ماهدشت سازمان فضایی ایران حضور داشته اند.

انتهای پیام

مطالب مرتبط

سخنگوی سازمان فضایی خبر داد: انجام هفت پرتاب تحقیقاتی و عملیاتی از ابتدای دولت فعلی/تصویب انجام ۳۰ پرتاب فضایی تا پایان ۱۴۰۶

رونمایی از دو ماهواره «ناهید ۲» و «طلوع ۳» همزمان با روز ملی فناوری فضایی

اعلام آمادگی فرهنگستان علوم تاجیکستان برای همکاری با ایران در حوزه نجوم رصدی

برآورد سطح زیرکشت گندم، جو و برنج کشور با فناوری سنجش از دور

نظر دهید

* نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند

سرخط خبرها