جمعه، ۱۰ فروردین، ۱۴۰۳ | Friday, 29 March , 2024

برنده نخست «ایده‌ بازار مهندسی پزشکی» چه بود؟

نسخه قابل پرینت
کد خبر:18272
دوشنبه، ۱۱ اردیبهشت، ۱۳۹۶ | 14:45

برنده نخست «ایده‌ بازار مهندسی پزشکی» چه بود؟

سومین ایده بازار مهندسی پزشکی با معرفی ایده‌های برتر در دانشگاه صنعتی امیرکبیر به کار خود پایان داد.

به گزارش دیده‌بان علم ایران مرحله نهایی رقابتهای سومین ایده بازار مهندسی پزشکی شامگاه یکشنبه با حضور صاحبان ایده ها، هیات داوران، اعضای هیات علمی، فعالان صنعتی و دانشجویان برگزار شد.

دبیر اجرایی سومین ایده بازار مهندسی پزشکی به ارسال ۶۰ طرح به دبيرخانه اين رويداد تخصصي اشاره كرد و گفت: در غربالگری اولیه، ۱۷ طرح انتخاب و راهی مرحله دوم رقابتها شدند و نهایتا ۹ طرح به مرحله پایانی ایده بازار راه یافتند که از این تعداد، ۶ طرح به صورت ارائه شفاهی و سه طرح به صورت پوستر ارائه شد.
محمد فیروزمکان درباره تفاوت های ایده بازار امسال با دو دوره گذشته نیز توضیح داد: ایده بازارهای قبلی به صورت بسیار تخصصی برگزار شد به عنوان مثال، محوریت این رویداد در سال گذشته به مهندسی پزشکی سالمندان اختصاص داشت و همین امر تا حدودی روی کیفیت و کمیت طرح های ارسالی تاثیر منفی داشت بنابراین امسال تصمیم گرفتیم تمام طرح ها و ایده ها در حوزه مهندسی پزشکی را پذیرش کنیم.
در سومین ایده ‌بازار تخصصی مهندسی پزشکی، ۶ طرح شامل پنی‌سیلین آماده، طراحی و ساخت هولتر فشارخون مبتنی بر تلفن همراه با به کارگیری سیگنال‌های الکتروکاردیوگرام و فوتوپلتیسموگرافی، سیستم تسریع‌کننده درمان شکستگی و فیزیوتراپی بلادرنگ، تصویر سه‌بعدی ستون فقرات در تشخیص بیماری اسکولیز و ساخت دقیق‌تر بریس‌های درمانی، طراحی و ساخت دستگاه خودکار رنگ‌آمیزی ذیل نلسون ویژه تشخیص بیماری سل ریوی در مناطق اندمیک و ماساژور درمان کننده خونریزی‌ها و تورم‌های درون مفصلی مخصوص بیماران هموفیلی با استفاده از اثر پلتیر به صورت شفاهی توسط صاحبان ایده ها در برابر هیات داوران و حاضران در ایده بازار مطرح شد.

سه طرح بریس بی‌حرکت‌کننده سبک برای محافظت و یا اصلاح ناهنجاری‌های اندام‌های فوقانی و تحتانی، دستگاه ثبت سیگنال نبض و دستگاه سنجش عملکرد کابل الکتروکاردیوگرام نیز از جمله طرح هایی بود که به صورت پوستر در این رویداد تخصصی ارائه شد.

پس از جمع بندی امتیازها، طرح ‘ماساژور درمان کننده خونریزی ها و تورم های درون مفصلی مخصوص بیماران هموفیلی با استفاده از اثر پلتیر’ متعلق به مسعود مکوندی به عنوان ایده نخست ایده بازار مهندسی پزشکی معرفی شد.

محمدعباد رفعت نیز با ارائه ‘طراحی و ساخت دستگاه خودکار رنگ آمیزی ذیل نلسون ویژه تشخیص بیماری سل ریوی در مناطق اندمیک’ موفق به کسب رتبه دوم این رقابتها شد.

عنوان ایده سوم نیز به ‘طراحی و ساخت هولتر فشارخون مبتنی بر تلفن همراه’ متعلق به سیده سمیه موسوی رسید.

طرح سنا السادات رضوی نیز با عنوان ‘دستگاه سنجش عملکرد کابل الکتروکاردیوگرام’ موفق به کسب ایده برتر در بخش ارائه پوستری این دوره از ایده بازار مهندسی پزشکی شد.

انتهای پیام

مطالب مرتبط

موفقیت دانشمند ایرانی در ساخت لباس با قابلیت اندازه‌گیری قند خون

تقدیر از برگزیدگان پژوهش و فناوری دانشگاه صنعتی امیرکبیر

دستاورد محققان ایرانی در شبیه‌سازی دینامیک مولکولی نفوذ آب در غشای پیل‌های سوختی

ابداع روش تحلیلی هوشمند برای مدلسازی تلفیقی اکتشاف ذخایر اقتصادی مس

نظر دهید

* نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند

سرخط خبرها