جمعه، ۱۰ فروردین، ۱۴۰۳ | Friday, 29 March , 2024

مراسم روز جهانی سیارک‌ها در ایران برگزار می‌شود

نسخه قابل پرینت
کد خبر:18170
یکشنبه، ۱۰ اردیبهشت، ۱۳۹۶ | 11:31

مراسم روز جهانی سیارک‌ها در ایران برگزار می‌شود

مراسم روز جهانی سیارک‌ها، نهم تیرماه همزمان با بیش از ۷۰ کشور جهان در ایران برگزار می‌شود. 

به گزارش خبرنگار دیده‌بان علم ایران، نخستین دوره بزرگداشت روز جهانی سیارک‌ها در ایران با هماهنگی مجله نجوم برگزار می‌شود.

روز جهانی سیارک‌ها چند‌سالی است به‌عنوان یک رویداد علمی بزرگ در سراسر جهان مخاطبان بسیاری یافته است. هدف این برنامه آگاهی‌رسانی پیرامون خطر بالقوه سیارک‌هایی است که احتمال برخورد با سیاره زمین را دارند.

ابتکار برگزاری این رویداد در سال ۱۳۹۳ (۲۰۱۴) از سوی گریگوری ریچرز مطرح شد و در ۹ تیر ۱۳۹۴ (۳۰ ژوئن ۲۰۱۵) برای نخستین بار در سراسر جهان با همکاری بیش از ۷۰ کشور با گردهمایی منجمان و مردم عادی علاقه‌مند به دنیای سیارک‌ها گرامی داشته شد.
دوره دوم روز جهانی سیارک‌ها هم سال گذشته با برنامه‌های متنوع که به آگاهی عمومی در باب سیارک‌ها و خطرات احتمالی آن‌ها برای سیاره ما می‌پرداخت، برگزار شد.
علت انتخاب ۳۰ ژوئن (۹ و ۱۰ تیرماه) به عنوان روز جهانی سیارک‌ها، تقارن آن با سالگرد حادثه تونگوسکا (Tungaska) در روسیه است که خطرناک‌ترین حادثه‌ای است که در نتیجه برخورد مرگبار یک شهابسنگ رخ داده و به آسیب‌هایی برای ساکنان زمینی منجر شده است.
برنامه امسال روز جهانی سیارک‌ها در تاریخ جمعه نهم تیر ماه با هماهنگی مجله نجوم در تهران و دیگر شهرها با مشارکت گروه‌ها و انجمن‌های علاقه‌مند برگزار خواهد شد. جزئیات این برنامه به‌زودی منتشر خواهد شد.

انتهای پیام

مطالب مرتبط

مشارکت محققان دانشگاه صنعتی اصفهان در طرح رصد بین‌المللی دارت ناسا

اعضای تیم‌ ملی المپیاد جهانی نجوم و اخترفیزیک معرفی شدند

سنگ مزار استاد کیاست پور، «ساعت آفتابی» شد

پیکر استاد کیاست پور، صبح سه شنبه از دانشگاه اصفهان تشییع می شود

نظر دهید

* نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند

سرخط خبرها