پنج شنبه، ۳۰ فروردین، ۱۴۰۳ | Thursday, 18 April , 2024

ساخت بزرگترین مرکز تحقیقات نانوفناوری‌ جهان در چین

نسخه قابل پرینت
کد خبر:17931
دوشنبه، ۴ اردیبهشت، ۱۳۹۶ | 17:58

ساخت بزرگترین مرکز تحقیقات نانوفناوری‌ جهان در چین

چین قصد دارد بزرگترین مرکز تحقیقات فناوری نانو در جهان را تأسیس کند.

به گزارش دیده بان علم ایران، ساخت این مرکز از سال ۲۰۱۴ آغاز شده و پیش بینی می‌شود تا سال ۲۰۱۸ به اتمام برسد. بودجه اولیه آن ۳۲۰ میلیون یوآن (۴۶٫۵ میلیون دلار) است که احتمالا تا ۱٫۵ بیلیون یوآن افزایش یابد.

 این مرکز در سوژو در ایالت جیانگسو راه‌اندازی خواهد شد که در آن امکان تولید نانومواد، ساخت ادوات و آزمایش محیط‌های خلاء بالا وجود دارد.
دینگ سونان از مدیران این پروژه می‌گوید: «ما به دنبال مسیرهای منتهی به ساخت نانوادوات هستیم، نانوادواتی که بتواند محیط خلاء بالای موجود در فضای خارج از جو را شبیه‌سازی کند.»

 این مرکز یک لوله ۱۰۰ متری برای ایجاد خلاء بالا دارد که ۳۰ دستگاه مختلف را به هم متصل کرده است. این لوله در ادامه بزرگتر خواهد شد و طول آن به ۵۰۰ متر خواهد رسید که امکان ایجاد ارتباط میان ۱۰۰ دستگاه مختلف را فراهم خواهد کرد. در این مرکز، تجهیزاتی وجود دارد که مانع از آلودگی سطح توسط هوا شده و خواص ذاتی مواد دست‌نخورده باقی می‌ماند، در حالی که امکان دستکاری کوانتومی فراهم است.
چین به عنوان یک مرکز تولیدکننده جهانی شناخته می‌شود که سعی دارد خود را به عنوان مرکز فناوری‌ بالا در جهان معرفی کند، به طوری که با کاهش روند توسعه اقتصادی در جهان، این کشور دچار مشکل نشود.
انتهای پیام

مطالب مرتبط

صرفه‌جویی ۲۵ میلیون دلاری با تولید نانوداروی ضدسرطان

ساخت دستگاه اندازه‌گیری زاویه تماس و کشش بین سطحی در کشور

چشم اندازی تازه در تولید صفحات خورشیدی با نانوساختار ابداعی دانشمند ایرانی

سرکار: کاهش بودجه و تشدید تحریم ها از موانع تحقق صادرات یک میلیاردی محصولات نانو است

نظر دهید

* نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند

سرخط خبرها