پنج شنبه، ۹ فروردین، ۱۴۰۳ | Thursday, 28 March , 2024

ایجاد شبکه فعالان حوزه تجاری پهپاد در کشور

نسخه قابل پرینت
کد خبر:17570
دوشنبه، ۲۸ فروردین، ۱۳۹۶ | 12:14

ایجاد شبکه فعالان حوزه تجاری پهپاد در کشور

شبکه فعالان حوزه تجاری پهپاد، امسال با هدف توسعه کاربردهای تجاری این فناوری در کشور ایجاد می‌شود.

به گزارش دیده بان علم ایران، ستاد توسعه فناوری و صنایع دانش بنیان هوایی و هوانوردی اعلام کرده با توجه به توسعه روز افزون فناوری ها و کاربردهای تجاری پهپادها در دنیا و همزمان در کشور، پرداختن و حمایت از این حوزه به عنوان یک حوزه با قابلیت توسعه هر چه بیشتر در بخش خصوصی از اهمیت ویژه ای برخوردار است که بر همین اساس، ستاد بر اساس سند جامع هوافضای کشور در جهت توسعه هرچه بیشتر این حوزه فناوری برنامه های خود را بر سه محور حمایت از پروژه های استراتژیک این حوزه در برخی از کلاس های بخصوص همچون MALE و توسعه فناوری های مربوط به زیر سیستم ها و سیستم های آنها، تقویت جامعه علمی کشور که بر گزاری این دست از مسابقات و ارتقاء هرچه بیشتر سطح آنها و  ایجاد شبکه پهپاد کشور از فعالین بخش خصوص و دانشگاهی و سرمایه گذاران در این بخش و اتصال آنها به این شبکه متمرکز کرده است.


ستاد هوایی در نظر دارد با ایجاد این شبکه ضمن حمایت از ارائه خدمات و توسعه فناوری ها در این حوزه با حمایت از توسعه محصول در سه رده آموزشی، تفریحی، صادراتی به اقتصاد پایدار شرکت های دانش‌بنیان در این حوزه کمک کند.


در همین راستا، چهارمین دوره مسابقه دانشجویی طراحی و ساخت هواپیمای بدون سرنشین به همت پژوهشکده شهید رضایی شریف و با حمایت ستاد هوایی برگزاری شد که نمایشگاهی از دستاوردهای این مسابقات، در روزهای ۲۵، ۲۶ و ۲۷ فروردین در دانشگاه شریف برپا بود.


در حاشیه این نمایشگاه، همایشی با حضور تیم های شرکت کننده و همچنین حامیان این مسابقات برگزار شد در خصوص برگزاری این همایش، محمد‌باقر ملائک، دبیر علمی این مسابقات گزارشی از روند برگزاری و اهداف تیم برگزاری ارائه کرد.
به گفته ملائک، در مرحله اول این مسابقات ۵۰ تیم به این دوره از مسابقات راه پیدا کردند که از این تعداد ۳۰ تیم وارد مرحله طراحی و ساخت شده‌ و در نهایت ۱۸ تیم در این نمایشگاه حضور دارند. مرحله پایانی مسابقه، هفته اول تیر ماه در فرودگاه کلاله برگزار خواهد شد و تیم ها با پهپادهای خود با انجام ماموریت های تعریف شده در زمینه جنگل بانی و امداد و نجات به رقابت خواهند پرداخت.

انتهای پیام

مطالب مرتبط

پایان رقابت هواپیماهای بدون سرنشین «شهید رضایی»

رقابت ایده‌پردازان هوانوردی کشور کلید خورد

ساخت نخستین دستگاه غيرمخرب تشخیص خوردگی پره بالگرد توسط پژوهشگران کشور

نمایش دستاوردهای رقابت دانشجویی ساخت هواپیمای بدون سرنشین

نظر دهید

* نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند

سرخط خبرها