جمعه، ۷ اردیبهشت، ۱۴۰۳ | Friday, 26 April , 2024

زمان ثبت‌نام در نمایشگاه محصولات سلول‌های بنیادی و پزشکی بازساختی اعلام شد

نسخه قابل پرینت
کد خبر:17462
شنبه، ۲۶ فروردین، ۱۳۹۶ | 15:03

زمان ثبت‌نام در نمایشگاه محصولات سلول‌های بنیادی و پزشکی بازساختی اعلام شد

مدیر توسعه فناوری و بازار ستاد توسعه علوم و فناوری‌های سلول‌های بنیادی زمان ثبت نام برای حضور در دومین جشنواره ملی نمایشگاه عرضه محصولات سلول‌های بنیادی و پزشکی بازساختی را از ۱۵ اردیبهشت ماه ۹۶ اعلام کرد.

به گزارش دیده‌بان علم ایران علیرضا شعاع حسنی افزود: دومین جشنواره ملی نمایشگاه عرضه محصولات سلول‌های بنیادی و پزشکی بازساختی ۲۲ تا ۲۴ تیرماه ۹۶ در مرکز همایش‌های بین‌المللی جمهوری اسلامی ایران برگزار می‌شود. اولویت حضور دومین جشنواره ملی نمایشگاه عرضه محصولات سلول‌های بنیادی و پزشکی بازساختی با شرکت‌های دانش‌بنیان در این حوزه است که علاقه‌مندان به حضور در این نمایشگاه می‌توانند از تاریخ ۱۵ اردیبهشت با مراجعه به سایت جشنواره، غرفه مدنظر را انتخاب کرده و به‌صورت آنلاین اقدام به ثبت نام کنند.

علم سلول‌های بنیادی  قدمتی بیش از ۶۰ سال دارد و اولین پیوند سلول‌های بنیادی خونساز در دهه ۵۰ میلادی صورت پذیرفت. در طول این مدت تحقیقات  ادامه داشته و پیشرفت‌هایی در این حوزه به وجود آمده است که به موجب آن فن‌آوری‌هایی ایجاد و توسعه یافته‌اند.

وی با اشاره به این نکته که شاید بتوان سلول‌های بنیادی و پزشکی بازساختی را یکی از مهم‌ترین فناوری‌های قرن ۲۱ اعلام کرد، گفت: در حال حاضر در سطح دنیا حدود ۷۰۰ شرکت که فناوری پایه آنها شامل سلول‌های بنیادی، ژن درمانی، مهندسی بافت و سلول درمانی با استفاده از سلول‌های ایمنی می‌شود وجود دارد.
شعاع حسنی بخش‌های فناوریهای این حوزه را تولید تجهیزات و دستگاه‌های مورد نیاز، مواد و لوازم مصرفی که به نوعی بیشتر آنها یکبار مصرف بوده و به‌صورت مداوم تولید و مصرف می‌شوند  و نیز خود سلول‌ها و فرآورده‌های مبتنی از سلول که به‌طور مستقیم در درمان کاربرد دارند  برشمرد.

به گفته وی، طی ده سال گذشته جمهوری اسلامی ایران در زمینه‌های سلول‌های بنیادی و پزشکی بازساختی از نظر علمی گام‌های مؤثری برداشته است

مدیر توسعه فناوری و بازار ستاد توسعه علوم و فناوری‌های سلول‌های بنیادی مرحله‌ی بسیار تأثیر گذار در پیشرفت این فناوری‌ها را  تجاری‌سازی و تبدیل فناوری به ثروت دانست و افزود: خوشبختانه طی سال‌های اخیر با تبلیغات مناسبی که در این حیطه صورت گرفته پژوهشگران زیادی خواهان تأسیس شرکت‌های دانش بنیان بوده‌اند.

وی توضیح داد: در حال حاضر در این حوزه بیش از ۶۰ شرکت فعال وجود دارد که برای معرفی بیشتر این شرکت‌ها چه در داخل و چه برای مخاطبان خارج از کشور ستاد توسعه علوم و فن‌آوری سلول‌های بنیادی حد اکثر تلاش خود را انجام می‌دهد.  نمونه یکی از این تلاش‌ها برگزاری نمایشگاه‌های مرتبط است که فضای مناسب جهت گردهمایی این شرکت‌ها خواهد بود.

محورهای کنگره بین‌المللی علوم و فناوری‌های سلول‌های بنیادی که در سالن اجلاس سران برگزار می‌شودِ،  شامل سلول‌های بنیادی خون‌ساز، سلول ایمنی درمانی، قانون و مقررات و اخلاق، سلول درمانی، مهندسی بافت، بانک سلولی، ژن‌درمانی و تجاری‌سازی است و سخنرانی‌های علمی محققین برجسته خارجی و داخلی در این حوزه نیز در حال برنامه‌ریزی است.

همچنین جشنواره شامل مراسم اعطای دومین جایزه ملی سلول‌های بنیادی و پزشکی بازساختی با محورهای ایده برتر، پایان‌نامه برتر، پیشکسوت برتر و مقاله برتر خواهد بود. در حاشیه این رویداد بزرگ ملی و بین‌المللی، نمایشگاه جانبی، فن بازار، کانون اندیشه و نوآوری، کارگاه‌های تخصصی علمی و گردهم آیی نوپای ناب‌های حوزه سلول‌های بنیادی نیز برگزار خواهد شد.

انتهای پیام

مطالب مرتبط

پنجمین سمپوزیوم «ژنتیک و سلول‌های بنیادی با رویکرد ژن درمانی» برگزار می شود

مهمترین عوارض پیوند سلول های بنیادی

تلاش فناوران ایرانی برای توسعه پزشکی بازساختی در ترمیم زخمها

حمایت صندوق حمایت از پژوهشگران از پروژه‌های سلول‌های بنیادی

نظر دهید

* نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند

سرخط خبرها