شنبه، ۱ اردیبهشت، ۱۴۰۳ | Saturday, 20 April , 2024

شمار دانشگاه‌ها و پژوهشگاه‌های ایران در نظام‌های رتبه‌بندی وبگاه‌ها» ۲۰۱۶ اعلام شد

نسخه قابل پرینت
کد خبر:17355
چهارشنبه، ۲۳ فروردین، ۱۳۹۶ | 15:10

شمار دانشگاه‌ها و پژوهشگاه‌های ایران در نظام‌های رتبه‌بندی وبگاه‌ها» ۲۰۱۶ اعلام شد

تازه‌ترین گزارش سامانۀ «نما» با نام «نمای وبگاه مؤسسه‌ها ۲۰۱۶: جایگاه مؤسسه‌های ایرانی در نظام‌های رتبه‌بندی وبگاه‌ها» منتشر شد.

به گزارش دیده‌بان‌علم ایران در گزارش سامانۀ «نما» افزون بر پایش جایگاه مؤسسه‌های ایرانی در پنج نظام رتبه‌بندی وبگاه‌ها در سال ۲۰۱۶، روند سالانۀ شمار مؤسسه‌های ایرانی در این نظام‌ها نیز گزارش شده است.

گفتنی است، رتبه‌بندی وب دانشگاه‌ها، رتبه‌بندی وب پژوهشگاه‌ها، رتبه‌بندی دانشگاه‌ها بر پایۀ استنادهای گوگل اسکالر، رتبه‌بندی واسپارگاه‌های سازمانی، و رتبه‌بندی جهانی وب دانشگاه‌ها و کالج‌ها از محورهای کلیدی این گزارش هستند.

بر پایۀ گزارش تازۀ سامانۀ «نما»، شمار دانشگاه‌های ایرانی در فهرست برترین‌های «وبومتریکس» به ۵۹۸ مؤسسه رسیده که در مقایسه با ویرایش پیشین این نظام که ۵۸۲ مؤسسه بوده رشد داشته است.

همچنین، بر پایۀ گزارش «وبومتریکس» ۱۴۱ دانشگاه ایرانی در بین ۵ هزار مؤسسۀ در جهان رتبه‌بندی شده‌اند و شمار پژوهشگاه‌های ایرانی نیز در نظام رتبه‌بندی وب پژوهشگاه‌ها به ۶۸ پژوهشگاه رسیده است.

گزارش ۲۰۱۶ نظام‌های رتبه‌بندی وبگاه‌ها نشان می‌دهد که شش واسپارگاه سازمانی ایرانی در رتبه‌بندی واسپارگاه‌های سازمانی جهان قرار دارند که نسبت به ویرایش پیشین این نظام تغییری نکرده است. همچنین، ۳۰۸ دانشگاه ایرانی نیز در فهرست برترین‌های رتبه‌بندی جهانی وب دانشگاه‌ها و کالج‌ها رتبه‌بندی شده‌اند.

پژوهشگاه علوم و فناوری اطلاعات ایران (ایرانداک) با پشتیبانی دبیرخانة شورای‌عالی عتف، با راه‌اندازی سامانۀ «نما» (جایگاه علم، فناوری، و نوآوری ایران در جهان) می‌کوشد نتایج نظام‌های گوناگون ارزیابی علم، فناوری، و نوآوری را پایش کند و گزارش‌هایی کاربردی گوناگونی را در اختیار سیاست‌گذاران بگذارد.

انتهای پیام

مطالب مرتبط

گزارش تبصرة ۹ «قانون پیشگیری و مقابله با تقلب در تهیة آثار علمی» منتشر شد

همانندجویی کتاب به خدمات «ایرانداک» افزوده شد

سه دانشگاه ایرانی در جمع برترین‌های رتبه‌بندی جهانی پایداری «کیو. اس.»

حضور ۶۵ دانشگاه ایران در تازه ترین رتبه بندی تایمز/سه دانشگاه علوم پزشکی ایران در جمع ۴۰۰ دانشگاه برتر جهان

نظر دهید

* نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند

سرخط خبرها