جمعه، ۷ اردیبهشت، ۱۴۰۳ | Friday, 26 April , 2024

نخستین همایش بین‌المللی التهاب سیستم عصبی در مشهد برگزار شد

نسخه قابل پرینت
کد خبر:17293
چهارشنبه، ۲۳ فروردین، ۱۳۹۶ | 11:28

نخستین کنگره بین المللی التهابات عصبی و نخستین فستیوال دانشجویی علوم اعصاب به میزبانی دانشگاه علوم پزشکی مشهد و با همکاری دانشگاه مونستر آلمان آغاز به کار کرد.

به گزارش دیده‌بان علم ایران این کنگره ۲۲ الی ۲۴ فروردین در محورهای التهاب عصبی و دژنراسیون عصبی،التهاب عصبی و دمیلیناسیون،ترمیم و بازسازی، سلول بنیادی و تنظیم کننده ی سیستم ایمنی عصبی،التهاب عصبی در بیماری های عصبی،التهاب عصبی، پاتوفیزیولوژی، مدیریت و درمان،مدل های حیوانی التهاب عصبی،التهاب عصبی و تصویربرداری عصبی،مکانیسم های التهاب عصبی،التهاب عصبی و رفتار،التهاب عصبی در گستره زندگی،شیوه های نوین در التهاب عصبی،التهاب عصبی و توانبخشی و دارو های نوین ضد التهابی و سد خونی- مغزی در حال برگزاری است.

دبیر علمی نخستین کنگره بین المللی التهابات عصبی اظهار داشت: در این همایش دو روزه ۱۵۹ مقاله به صورت پوستر ارائه می شود و ۴۰ سخنرانی و سه کارگاه آموزشی نیز برپا خواهد شد.

دکتر محسن فروغی پور افزود: دانشگاه مونستر آلمان که در زمینه علوم اعصاب جزو مراکز پیشرو است در برگزاری این کنگره همکاری دارد و ۱۶ میهمان خارجی نیز از این کشور در همایش حضور خواهند داشت.

این عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی مشهد خاطر نشان کرد: یکی از اهداف برگزاری این همایش بررسی عملکرد سلول های بنیادی در ریشه کنی بیماریهای عصبی است که هم اکنون پژوهش هایی در برخی مراکز معتبر علمی جهان در این زمینه صورت گرفته و امیدواریم دانشگاه علوم پزشکی مشهد با تلاش استادان و دانشجویان علاقه مند در این عرصه وارد شود.

وی با اشاره به اینکه بیماری های التهابی سیستم عصبی طیف گسترده ای را شامل می شود که بیماری MS یکی از این بیماری هاست اظهار امیدواری کرد: برگزاری این کنگره بتواند گام موثری در همکاری مشترک میان اندیشمندان داخلی و خارجی و گسترش درمان بیماران باشد.

دکتر محسن فروغی پور با اشاره به اینکه تا پیش از این دانشگاه علوم پزشکی مشهد دارای رشته نوروساینس یا علوم اعصاب نبود و این امر به تازگی در راستای برنامه تحول نظام سلامت محقق شده است خاطر نشان کرد: در حال حاضر کشورهای آلمان و فرانسه پیشرو در این علم هستند که تلاش داریم در این زمینه همکاری های مشترک و علمی با این کشورها داشته باشیم.

انتهای پیام

مطالب مرتبط

در دانشگاه علوم پزشکی مشهد انجام شد: شناسایی ژن‌ها و مسیرهای مولکولی سرطان با تحلیل کلان داده ها

دستیابی محققان ایرانی به تکنیک تشخیص بیماری شبه‌سل

در پژوهشکده بوعلی دانشگاه علوم پزشکی مشهد محقق شد: تولید سه کپسول گیاهی موثر بر سیستم گوارش و کبد

کاهش عوارض شیمیایی داروهای ضد سرطان با دستاورد پژوهشگران کشور

نظر دهید

* نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند

سرخط خبرها