چهارشنبه، ۱۹ اردیبهشت، ۱۴۰۳ | Wednesday, 8 May , 2024

مرکز ملی داده‌های اقیانوسی ایران به جمع معدود دارندگان «چارچوب مدیریت کیفیت» پیوست

نسخه قابل پرینت
کد خبر:17139
یکشنبه، ۲۰ فروردین، ۱۳۹۶ | 11:42

مرکز ملی داده‌های اقیانوسی ایران به جمع معدود دارندگان «چارچوب مدیریت کیفیت» پیوست

رئیس پژوهشگاه ملی اقیانوس‌شناسی و علوم جوی از موفقیت در کسب اعتبارنامه «چارچوب مدیریت کیفیت» توسط مرکز ملی داده‌های اقیانوسی و دریایی ایران مستقر در پژوهشگاه خبر داد.

به گزارش دیده‌بان علم ایران دکتر حاجی زاده ذاکر افزود: این مرکز، موفق به کسب اعتبارنامه «چارچوب مدیریت کیفیت» داده‌های اقیانوسی از برنامه بین‌المللی تبادل داده‌های اقیانوسی (IODE)  در بیست و چهارمین نشست این برنامه در سال ۲۰۱۷ شد.

وی ادامه داد: «چارچوب مدیریت کیفیت» زیر نظر برنامه IODE فعالیت می‌کند و هدف آن ارائه موفقیت‌آمیز داده‌ها، محصولات و خدمات اقیانوسی توسط مراکز ملی داده است.

دکتر حاجی‌زاده ذاکر این چارچوب را ابزاری در جهت تحقق کیفیت، کارایی و اثربخشی اهداف و وظایف مراکز داده عنوان کرد.

وی با بیان این‌که در حال حاضر بیش از ۸۰ مرکز ملی داده‌های اقیانوسی وابسته به برنامه IODE در سرتاسر دنیا فعال هستند، اظهار کرد: تاکنون فقط کشورهای بلژیک، چین، ایران و فرانسه موفق به کسب این اعتبارنامه از جانب برنامه IODE شده‌اند.

برنامه IODE از سال ۱۹۶۱ زیر نظر کمیسیون بین دولتی اقیانوس‌شناسی (IOC) ایجاد شده است.  وظیفه اصلی این برنامه، تسهیل فرایند تبادل داده‌ها و اطلاعات دریایی، گسترش فرمت‌های استاندارد در تبادل داده و اطلاعات دریایی و مساعدت به اعضا در زمینه مدیریت داده‌های دریایی است.

مطالب مرتبط

ضرورت ایجاد سازمان توسعه دریایی در کشور/فقدان سیاست ملی و هماهنگی سازمانی در زمینه زباله های دریایی

معاون پژوهشی پژوهشگاه ملی اقیانوس شناسی و علوم جوی منصوب شد

حاجی زاده ذاکر از ریاست پژوهشگاه ملی اقیانوس‌شناسی و علوم جوی برکنار شد/ریاست پژوهشگاه به یک استاد دانشگاه شهید بهشتی محول شد

رییس فراکسیون بنادر و دریانوردی تاکید کرد: حمایت مجلس از توسعه علوم و صنایع دریایی

نظر دهید

* نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند

سرخط خبرها