- دیده بان علم ایران – Iran Science Watch - https://didehbanelmiran.ir -

پراستنادترین محققان علوم پزشکی ایران معرفی شدند

نتایج میزان ارجاعات به مقالات ۱۸ هزار و ۲۶۹ استاد و پژوهشگر علوم پزشکی ایران، حاضر در فهرست سامانه علم سنجی وزارت بهداشت اعلام شد.

به گزارش دیده‌بان علم ایران سامانه علم سنجی اعضای هیات علمی علوم پزشکی به صورت آنلاین، میزان مقالات، ارجاعات، اچ ایندکس و ارجاع به ازای هر مقاله را اعلام می‌کند.

بر اساس نتایجی که تا ۱۵ فروردین ماه سال ۹۶ منتشر شده است، میزان مدارک علمی ۱۸ هزار و ۲۶۹ استاد، عضو هیات علمی و پژوهشگر گروه علوم پزشکی نشان داده شده است.

دانشگاه علوم پزشکی تهران با یک هزار و ۸۳۲ استاد و پژوهشگر دارای بیشترین عضو در این سامانه است و دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی با یک هزار و ۴۲۹ نفر در رتبه بعدی قرار دارد.

از میان ۱۸ هزار و ۲۶۹ استاد، عضو هیات علمی و پژوهشگر، تعداد ۱۲ نفر در مرتبه استاد ممتاز، یک هزار و ۸۱۰ نفر در مرتبه استادی، سه هزار و ۴۸۳ نفر در مرتبه دانشیاری، ۱۰ هزار و ۲۸۰ نفر در مرتبه استادیاری، ۱۲ نفر در مرتبه استاد پژوهش، ۲ نفر در مرتبه رهبری پژوهش، ۱۳ نفر در مرتبه پژوهشیار، ۸ نفر در مرتبه پژوهشگری، ۲ هزار و ۶۴۱ در مرتبه مربی و ۵ نفر در مرتبه مربی آموزشیاری هستند.

همچنین ۵ هزار و ۵۴۳ در مقطع تحصیلی دکتری تخصصی پزشکی، ۳۲ نفر در مقطع دکتری حرفه ای، ۲ هزار و ۱۴۳ نفر در دکتری فوق تخصصی بالینی، ۳۵۰ نفر در دکتری تکمیلی تخصصی (فلوشیپ)، یک هزار و ۹۰۵ نفر در دکتری تخصصی دندانپزشکی، ۷۵۹ نفر در دکتری تخصصی (PhD) داروسازی، ۴ هزار و ۹۵۶ نفر در دکتری تخصصی (PhD) و ۲ هزار و ۵۸۳ نفر در مقطع کارشناسی ارشد تحصیل کرده اند.

۲۰ محقق برتر علوم پزشکی بر اساس شاخص H ایندکس در سامانه علم سنجی (۱۵ فروردین ۹۶)

 بر اساس نتایج حاصله در این بررسی ۲۰ محقق برتر علوم پزشکی ایران در میزان اخذ ارجاعات به مقالات، دکتر رضا ملک زاده، دکتر فرشاد فرزادفر، دکتر محمد عبداللهی، دکتر فریدون عزیزی، دکتر باقر لاریجانی، دکتر مازیار مرادی لاکه، دکتر مرتضی محمودی، دکتر علیرضا استقامتی، دکتر نیما رضایی، دکتر رویا کلیشادی، دکتر محمد رضا زرین دست، دکتر احمدرضا دهپور، دکتر محمدرضا رفیعیان کوپایی، دکتر حسین حسین زاده، دکتر احمد اسماعیل زاده، دکتر صدف قاجاریه سپانلو، دکتر پروین میرمیران، دکتر شاهین آخوندزاده بستی، دکتر رسول دیناروند و دکتر محمدرضا هستند. 
 
۲۰ محقق برتر علوم پزشکی براساس شاخص تعداد ارجاعات در سامانه علم سنجی ( ۱۵ فروردین ۹۶ )
۲۰ محقق برتر علوم پزشکی بر اساس شاخص ارجاع به ازای هر مقاله در سامانه علم سنجی (۱۵ فروردین ۹۶)
انتهای پیام