پنج شنبه، ۶ اردیبهشت، ۱۴۰۳ | Thursday, 25 April , 2024

۱۶ تا ۱۸ فروردین ماه برگزار می‌شود: رقابت تیم‌های رباتیک ۱۴ کشور جهان در ربوکاپ آزاد ایران

نسخه قابل پرینت
کد خبر:16806
دوشنبه، ۱۴ فروردین، ۱۳۹۶ | 16:32

۱۶ تا ۱۸ فروردین ماه برگزار می‌شود: رقابت تیم‌های رباتیک ۱۴ کشور جهان در ربوکاپ آزاد ایران

دوازدهمین دوره مسابقات بین‌المللی ربوکاپ آزاد ایران با رقابت ۳۶۸ تیم دانش آموزی و دانشجویی از ۱۴ کشور جهان طی روزهای ۱۶ تا ۱۸ فروردین ماه جاری در تهران برگزار می‌شود.

به گزارش خبرنگار دیده بان علم ایران، دکتر مرتضی موسی خانی، رییس کمیته ملی ربوکاپ ایران با اعلام این مطلب در جمع خبرنگاران اظهار داشت: در این دوره از مسابقات ربوکاپ آزاد ایران دو هزار و ۸۲۰ نفر که هزار و ۳۲۰ نفر انها دانش آموز هستند در قالب ۳۶۸ تیم به رقابت می پردازند. این تیم ها از بین ۶۹۷ تیم متقاضی شرکت در دوازدهمین دوره ربوکاپ آزاد ایران واجد شرایط کیفی حضور در مسابقات شناخته شده‌اند.

وی خاطرنشان کرد: علاوه بر تیم‌های ایرانی ۱۵۰ شرکت کننده خارجی از کشورهای آمریکا، آلمان، هند، ژاپن، چین، سنگاپور، کره جنوبی، هلند، پاکستان، مکزیک، انگلستان، ترکیه و پرو در رقابت‌های ربوکاپ آزاد ایران ۲۰۱۷ حضور دارند.

موسی خانی خاطرنشان کرد: مسابقات امسال در ۲۶ لیگ شامل لیگ‌های دانش آموزی ربات‌های فوتبالیست ۱ به ۱ و ۲ به ۲، ربات‌های فوتبالیست پیشرفته، لیگ دانش آموزشی امداد مقدماتی و فضای مشترک و لیگ‌های ربات‌های انسان نما، ربات‌های فوتبالیست سایز کوچک و متوسط، ربات‌های صنعتی، ربات استاندارد پلت فرم، ربات‌های پرنده، ربات زیردریایی، ربات خانگی، ربات‌های مین یاب و و ربات‌های امدادگر واقعی برگزار می‌شود.در کنار برگزاری مسابقات ربوکاپ آزاد ایران ۲۰۱۷، هفتمین کنفرانس مشترک هوش مصنوعی و رباتیک و نهمین سمپوزیوم بین المللی ربوکاپ آزاد ایران هم برگزار خواهد شد.

وی تصریح کرد: در بخش دانشجویی ۱۳۹د تیم ایرانی و ۲۱ تیم خارجی، در لیگ‌های شبیه سازی ۳۶ تیم ایرانی و ۱۵ تیم خارجی و در لیگ‌های دانش آموزی ۱۶۷ تیم ایرانی رقابت می‌کنند.

رییس دانشگاه آزاد اسلامی قزوین با اشاره به اختصاص سالن‌های ۶، ۷، ۸، ۹ و ۲۷ نمایشگاه بین‌المللی تهران به مسابقات لیگ‌های دانشجویی و دانش آموزی ربوکاپ اظهار داشت: طی ایام بر گزاری مسابقات تمامی علاقمندان می توانند از ساعت ۹ تا ۱۶ با حضور در سالن‌های اختصاص یافته به مسابقات به طور رایگان رقابت‌ها را تماشا کنند.

دکتر موسی خانی تصریح کرد: مراسم افتتاحیه رسمی مسابقات ربوکاپ آزاد ایران ۲۰۱۷، صبح سه شنبه با حضور معاون علمی و فناوری رییس جمهور و رییس دانشگاه آزاد اسلامی در محل دائمی نمایشگاه های بین‌المللی تهران برگزار می شود و البته رقابت‌های لیگ‌های دانش آموزی از صبح سه شنبه آغاز خواهد شد.

رئیس کمیته ملی ربوکاپ با اشاره به احتمال بازدید رئیس‌جمهور از دوازدهمین دوره مسابقات بین‌المللی ربوکاپ آزاد ایران اظهار داشت: از مسوولان واحدهای صنعتی برای بازدید از این مسابقات دعوت به عمل آمده که زمینه خوبی برای شناسایی استعدادها و ظرفیت‌های تیم های رباتیک و افزایش همکاری‌ محققان حوزه رباتیک و هوش مصنوعی با بخش صنعت است.

موسی‌خانی خاطرنشان کرد: مسابقات ربوکاپ آزاد ایران که از سال ۱۳۸۵ برگزار می شود فرصت خوبی برای کسب تجربه و همچنین شناسایی تیم‌های برتر برای اعزام به مسابقات جهانی ربوکاپ است.

وی اضافه کرد: برگزیدگان این رقابت‌ها می‌توانند در مسابقات جهانی ربوکاپ که مردادماه در ژاپن برگزار می‌شود، حضور یابند.

رئیس کمیته ملی ربوکاپ همچنین از میزبانی مسابقات ربوکاپ آسیا و اقیانوسیه در دسامبر ۲۰۱۸ توسط ایران خبر داد و گفت: این رقابتها امسال در کشور تایلند برگزار می‌شود.

مسابقات ربوکاپ آزاد ایران محلی برای آماده سازی و تقویت تیم ها جهت شرکت در مسابقات جهانی می باشد. به علاوه اینکه تیم های نوپا این فرصت را پیدا می نمایند تا از تجربیات تیم های دیگر استفاده کنند و بیشتر با این مسابقات آشنا شوند.

ربوکاپ یا جام جهانی ربات‌ها، يک پروژه بين‌المللی برای ارتقای هوش مصنوعی، رباتيک و ديگر زمينه‌های مرتبط است.

فدراسيون جهانی ربوکاپ در تلاش است تا با طرح مساله‌ای استاندارد که دامنه گستره آن تمامی فن آوری‌های موجود را به مشارکت و آزمون فرا می‌خواند به پرورش تحقيقات هوش مصنوعی و ربات‌های هوشمند بپردازد.
ربوکاپ بازی فوتبال را با هدف ايجاد ابتکاراتی برای مسايل اساسی اجتماعی و صنعتی به عنوان محور اصلی تحقيقات خود انتخاب کرد.
هدف نهايی ربوکاپ تشکيل يک تيم کاملا هوشمند از ربات‌های انسان نما است که در سال ۲۰۵۰ برابر تيم قهرمان جام جهانی فوتبال به پيروزی دست يابد.
برای اين که يک تيم از ربات‌ها در واقع بتوانند فوتبال بازی کنند فن آوری‌های گوناگون از جمله اصول طراحی عامل‌های خودکار، همکاری چند عامله، استفاده از استراتژی، تحليل و استدلال زمان واقعی و ترکيب حس‌گر‌ها باید توسعه یافتند.
ربوکاپ محلی است برای آزمون يک تيم از ربات‌های هوشمند پرسرعت در محيطی پويا. ربوکاپ همچنين چارچوبی را برای تحقيق در جنبه‌های نرم‌افزاری خود فراهم کرده است.يکي از کاربردهای اصلی فن آوری‌های ربوکاپ، جستجو و نجات در زمان وقوع بلايای طبيعی از جمله زلزله در مقياس وسيع است.
ربوکاپ پروژه امداد ربوکاپ را به جهت ارتقای تحقيقات در زمينه مسايل اساسی اجتماعی شروع کرد و از اهداف اصلی آن استفاده مفيد از فن‌آوری برای کاهش خسارات جانی ناشی از وقوع بلايای طبيعی است.

انتهای پیام

مطالب مرتبط

شانزدهمین دوره مسابقات ربوکاپ آزاد ایران با معرفی برترین ها خاتمه یافت

تهران، میزبان شانزدهمین دوره مسابقات بین‌المللی ربوکاپ آزاد ایران

نتایج دور اول مسابقات ربوکاپ آسیا و اقیانوسیه اعلام شد

دانشگاه آزاد قزوین، قهرمان مسابقات ربوکاپ آزاد ایران

نظر دهید

* نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند

سرخط خبرها