جمعه، ۱۰ فروردین، ۱۴۰۳ | Friday, 29 March , 2024

بلندپروازی تازه کارآفرین میلیاردر: کابل رایانه را به مغز بزنید!

نسخه قابل پرینت
کد خبر:16781
سه شنبه، ۱۵ فروردین، ۱۳۹۶ | 11:24

بلندپروازی تازه کارآفرین میلیاردر: کابل رایانه را به مغز بزنید!

کارآفرین کم‌نظیر دنیای تکنولوژی، ایلان ماسک، پس از تحقق رویاهایش در حوزه انرژی‌های تجدیدپذیر و موشک‌های قابل بازیافت برای فتح فضا، حالا در اندیشه لینک کردن مغز انسان‌ها با رایانه‌هاست.

به گزارش دیده‌بان علم ایران، ایلان ماسک، نابغه بنیان‌گذار شرکت‌هایی نظیر تسلا (خودروهای الکتریکی) و اسپیس‌ایکس‌ (اولین شرکت خصوصی فعال در زمینه فضا) در پروژه بلندپروازانه بعدی خود قصد دارد با شرکت “نورالینک” اتصالی مستقیم میان مغز انسان‌ها و دنیای رایانه برقرار خواهد کرد.

به گزارش وال‌استریت ژورنال، این کارآفرین تاریخ‌ساز که از دیرباز رویای ارسال انسان‌ها به مریخ را در سر داشته، می‌خواهد با تکنولوژی جدیدش شبکه عصبی مغز انسان‌ها را با الکترودهایی متصل به مغز به رایانه‌هایی وصل کند که می‌توانند پردازش‌هایی بی‌سابقه روی مغز انجام دهند.

ایلان ماسک، هنوز خبر تاسیس شرکت جدیدش را اعلام نکرده، اما پس از انتشار گزارش روزنامه وال‌استریت ژورنال در توییتی خبر مرتبط با تاسیس نورالینک را تایید کرد و گفت هفته آینده خبرهای تکمیلی منتشر خواهند شد.

نورالینک به عنوان یک شرکت “پژوهش‌های پزشکی” در کالیفرنیا ثبت شده و آن‌طور که در گزارش‌ها آمده ایلان ماسک قصد دارد خودش منابع مالی این شرکت را تامین کند. ایلان ماسک چندی پیش گفته بود برای این‌که انسان‌ها بخواهند همچنان از نظر اقتصادی ارزشمند بمانند، باید هوش بیولوژیک خود را با هوش مصنوعی و ماشینی ادغام کنند.

این کارآفرین میلیاردر ۴۵ ساله که از تاسیس و فروش PayPal در جوانی به ثروتی افسانه‌ای (۱۶۵ میلیون دلاری) رسید،‌ سرمایه‌گذاری روی ایده‌های عظیمش را از سال‌ها پیش آغاز کرد. او با بیش از ۹۰ میلیون دلار از سرمایه‌هایش شرکت اسپیس‌ ایکس را تاسیس کرد و نزدیک به ۷۰ میلیون دلار آن را هم صرف تاسیس شرکت تسلا کرد، که حالا پیش‌تاز تولید خودروهای الکتریکی در جهان است.

ایلان ماسک با تکیه بر انرژی خورشیدی و با نوآوری‌هایش در زمین و فضا و حالا سیاحت دنیای پیچیده مغز می‌خواهد به شکاف‌ها و نابرابری‌های موجود در جهان پایان دهد.

انتهای پیام

مطالب مرتبط

توسط محققان ایرانی ارائه شد: نخستین مدل تکاملی رفتار شبکه‌های نورونی مغز در مراحل خواب با تک کانال EEG

دانشمند ایرانی، برنده جایزه ترولند ۲۰۲۲ آکادمی علوم آمریکا شد

استارشیپ، جارو برقی فضایی

پایان یک دهه توقف پرتاب فضانوردان ناسا از خاک آمریکا

نظر دهید

* نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند

سرخط خبرها