جمعه، ۳۱ فروردین، ۱۴۰۳ | Friday, 19 April , 2024

تهران از چهارشنبه میزبان بزرگترین رویداد رباتیک غرب آسیاست

نسخه قابل پرینت
کد خبر:16728
یکشنبه، ۱۳ فروردین، ۱۳۹۶ | 10:52

تهران از چهارشنبه میزبان بزرگترین رویداد رباتیک غرب آسیاست

دوازدهمین دوره مسابقات بین‌المللی ربوکاپ آزاد ایران، روز چهارشنبه با حضور ده ها تیم داخلی و خارجی در تهران گشایش می یابد.
به گزارش خبرنگار دیده بان علم ایران، مسابقات ربوکاپ آزاد ایران از ​۱۶ تا ​۱۸ فروردین ماه ۱۳۹۶ در محل دایمی نمایشگاه های بین المللی تهرانبرگزار می شود.این رقابت های بین المللی که مهمترین رویداد رباتیک در منطقه غرب آسیا به شمار می رود و جزو معدود مسابقات رسمی بین المللی ثبت شده ربوکاپ است هر ساله با همکاری کمیته ملی ربوکاپ ایران و دانشگاه آزاد اسلامی قزوین برگزار می شود.مسابقات امسال به روال چند سال اخیر در ۲۶ لیگ شامل لیگ های فوتبال،امداد، ربات های خانگی، ربات های صنعتی، ربات های مین یاب، پرنده، زیردریایی و لیگ های نمایشی و بخش دانش آموزی برگزار می شود.در کنار برگزاری مسابقات ربوکاپ آزاد ایران ۲۰۱۷، هفتمین کنفرانس مشترک هوش مصنوعی و رباتیک و نهمین سمپوزیوم بین المللی ربوکاپ آزاد ایران هم برگزار خواهد شد.تیم های ایرانی از سال ۱۳۸۲ از جمله فعال ترین تیم های ربوکاپ بوده اند.

تعداد تیم های ایرانی سال به سال رو به افزایش بوده است. بر این اساس کمیته ملی ربوکاپ و دانشگاه آزاد اسلامی قزوین از سال ۱۳۸۵ به برگزاری مسابقات ربوکاپ آزاد در ایران اقدام کرده اند.
مسابقات ربوکاپ آزاد ایران محلی برای آماده سازی و تقویت تیم ها جهت شرکت در مسابقات جهانی می باشد. به علاوه اینکه تیم های نوپا این فرصت را پیدا می نمایند تا از تجربیات تیم های دیگر استفاده کنند و بیشتر با این مسابقات آشنا شوند.
ربوکاپ یا جام جهانی ربات‌ها، يک پروژه بين‌المللی برای ارتقای هوش مصنوعی، رباتيک و ديگر زمينه‌های مرتبط است.
فدراسيون جهانی ربوکاپ در تلاش است تا با طرح مساله‌ای استاندارد که دامنه گستره آن تمامی فن آوری‌های موجود را به مشارکت و آزمون فرا می‌خواند به پرورش تحقيقات هوش مصنوعی و ربات‌های هوشمند بپردازد.
ربوکاپ بازی فوتبال را با هدف ايجاد ابتکاراتی برای مسايل اساسی اجتماعی و صنعتی به عنوان محور اصلی تحقيقات خود انتخاب کرد.
هدف نهايی ربوکاپ تشکيل يک تيم کاملا هوشمند از ربات‌های انسان نما است که در سال ۲۰۵۰ برابر تيم قهرمان جام جهانی فوتبال به پيروزی دست يابد.
برای اين که يک تيم از ربات‌ها در واقع بتوانند فوتبال بازی کنند فن آوری‌های گوناگون از جمله اصول طراحی عامل‌های خودکار، همکاری چند عامله، استفاده از استراتژی، تحليل و استدلال زمان واقعی و ترکيب حس‌گر‌ها باید توسعه یافتند.
ربوکاپ محلی است برای آزمون يک تيم از ربات‌های هوشمند پرسرعت در محيطی پويا. ربوکاپ همچنين چارچوبی را برای تحقيق در جنبه‌های نرم‌افزاری خود فراهم کرده است.يکي از کاربردهای اصلی فن آوری‌های ربوکاپ، جستجو و نجات در زمان وقوع بلايای طبيعی از جمله زلزله در مقياس وسيع است.
ربوکاپ پروژه امداد ربوکاپ را به جهت ارتقای تحقيقات در زمينه مسايل اساسی اجتماعی شروع کرد و از اهداف اصلی آن استفاده مفيد از فن‌آوری برای کاهش خسارات جانی ناشی از وقوع بلايای طبيعی است.
انتهای پیام

مطالب مرتبط

شانزدهمین دوره مسابقات ربوکاپ آزاد ایران با معرفی برترین ها خاتمه یافت

تهران، میزبان شانزدهمین دوره مسابقات بین‌المللی ربوکاپ آزاد ایران

کاهش ساعات موظفی تدریس اعضای هیات علمی فناور دانشگاه آزاد

دانشگاه آزاد، مهلت دفاع از پایان‌نامه ها را تمدید کرد

نظر دهید

* نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند

سرخط خبرها